۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
  • کد خبر: 316424
گازرسانی به بیش از ۲ هزار واحد صنعتی-تولیدی زنجان

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۳۶۱ واحد صنعتی- تولیدی عمده و جزء در استان زنجان گازرسانی شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، موسی احمدلو گفت: با بهره‌مندی ۸۵ واحد صنعتی عمده و جزء از گاز طبیعی در سال، تعداد واحدهای صنعتی- تولیدی گازرسانی‌شده استان به ۲ هزار و ۳۶۱ واحد رسید.

وی با بیان اینکه گازرسانی به صنایع نشان‌دهنده وابستگی مستقیم آنها به صنعت گاز است، از اتصال همه ۱۱ شهرک صنعتی استان به شبکه گاز کشور خبر داد و تصریح کرد: شرکت‌های صنعتی بزرگ و فعال خارج از شهرک‌های صنعتی نیز از انرژی گاز استفاده می‌کنند و تجهیز این شهرک‌ها به این حامل انرژی، گامی مهم و اساسی برای توسعه صنایع مختلف در استان زنجان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان همچنین با بیان اینکه عملکرد صنعت گاز پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد قابل توجهی داشته است، افزود: همه ۱۱ شهرک صنعتی اشراق، نوآوران، هیدج، شریف، خدابنده، خرمدره، تخصصی‌روی، طارم، ماهنشان، افق ابهر و شهرک صنعتی انگوران داراژ واحد صنعتی فعال و بهره‌مند از گاز هستند.

احمدلو از بهره‌مندی دو ناحیه صنعتیی فعال ایجرود و  طارم از گاز طبیعی خبر داد و گفت: سه محور صنعتی ذاکر - بناب، روز و نورین نیز از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

وی ضمن اشاره به نقش مؤثر گاز طبیعی در کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از قطع درختان و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، بر ضرورت توسعه گازرسانی و تأمین گاز مورد نیاز صنایع استان تأکید و تصریح کرد: اجـرای عملیات خطـوط انتقـال گـاز در نقـاط مختلف استـان برای تقویت و تکمیـل زیرساخت‌های گاز به شهرها، روستاها و صنایع، جایگزینی گاز طبیعی با سوخت‌های میان‌تقطیر در صنایع عمده استان و صرفه‌جویی در مصرف سوخت از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت گاز استان زنجان است.

کد خبر 316424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =