عدم‌ قطعیت‌ها با بررسی تزریق‌پذیری چاه کاهش می‌یابد

مسئول طرح نانوسیال در پژوهشگاه صنعت نفت گفت: در اجرای پایلوت تزریق نانوسیال به مخزن سورمه میدان بلال، تزریق‌پذیری چاه‌های ۱۰ و ۷ با هدف شناسایی ریسک‌ها و کاهش عدم‌قطعیت‌ها بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، نصرت ایزدی امروز (شنبه، یکم خردادماه) با حضور در سکوی نفتی بلال و در ارتباط تصویری با نشست اعلام آغاز تزریق نانوسیال در مخزن سورمه بلال که به میزبانی شرکت نفت فلات قاره ایران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: طرح تزریق نانوسیالات در فازهای مطالعاتی، شبیه‌سازی و آزمایشگاهی اجرا شده و اکنون برای اجرای پایلوت، تزریق در چاه شماره ۱۰ بلال آغاز شده است.

وی گفت: تزریق در این مرحله ۱۸ هزار بشکه خواهد بود و در صورت دستیابی به نتایج موفقیت‌آمیز، تزریق ۱۸ هزار بشکه نانوسیال به چاه شماره ۷ بلال نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

مسئول طرح نانوسیال در پژوهشگاه صنعت نفت افزود: پس از اجرای پایلوت در دو چاه تزریقی و در صورت موفقیت‌آمیز بودن همه نتایج، تزریق ۵۴ هزار بشکه نانوسیال در چاه شماره ۱ اجرایی می‌شود.

ایزدی از همه ارکان طرح اعم از همکاران خود در پژوهشگاه صنعت نفت، همکاران نفت فلات قاره به‌ویژه منطقه لاوان و سکوی بلال و راهبری و حمایت‌های شرکت ملی نفت ایران قدردانی کرد.

کد خبر 316558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =