متیل‌آمین‌ سنقر؛ طرحی راهبردی برای کشور

مدیرعامل شرکت صنایع شیمایی نگین سنقر گفت: اجرای این پروژه به‌عنوان نخستین طرح تولید متیل‌آمین‌ها در ایران راهبردی و مورد نیاز کشور است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع شیمیایی نگین سنقر، نوید شهیدی‌نیا در نشست مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام با ارائه گزارش عملکرد شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ اسفندماه ۱۳۹۹ گفت: شرکت صنایع شیمیایی نگین سنقر با هدف جلوگیری از خام‌فروشی، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و رشد مناطق کمتر توسعه‌یافته  طرح تولید متیل‌آمین‌ها و مشتقات با استفاده از متانول و آمونیاک مازاد موجود تعریف و اجرایی کرده است.

وی محصولات زنجیره متیل‌آمین‌ها را راهبردی و مورد نیاز کشور دانست و افزود: این محصول از لحاظ بازار فروش و تنوع کاربرد به‌ویژه در بخش صنعت و کشاورزی دارای مزیت است. این پروژه ملی به‌عنوان نخستین طرح تولید متیل‌آمین‌ها پس از گذشت ۵۷ سال از تأسیس صنعت پتروشیمی در ایران با مجموع ظرفیت ۲۲۶۰۰ تن در سال در منطقه سنقر استان کرمانشاه درحال اجراست.

مدیرعامل شرکت صنایع شیمایی نگین سنقر تصریح کرد: با وجودی که زمان زیادی از تأسیس شرکت نمی‌گذرد، حرکت‌های مثبت و رو به‌ رشدی برای پیشبرد اهداف برداشته شده و تا زمان اتمام عملیات اجرایی و بهره‌برداری از این پروژه، با توجه به تحریم‌های ظالمانه و مشکلات موجود، راه پرفراز و نشیبی در پیش خواهیم داشت که با عزم راسخ و پشتکار بی‌وقفه همه همکاران جوان، متخصص و پرتلاش و همچنین استفاده از ظرفیت‌های داخلی اعم از سازندگان و پیمانکاران مجرب، از همه مشکلات موجود عبور خواهیم کرد و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد بهره‌برداری از خط تولید این شرکت باشیم.

شهیدی‌نیا یادآور شد: امید است در سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده است، با استفاده از سرمایه انسانی موجود در منطقه و حمایت شرکت‌های بالادستی و مسئولان استانی فرصتی فراهم شود تا با اتکا به آن، تحولی پرثمر و هرچند کوچک در اقتصاد کشور ایجاد شود.

کد خبر 316769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =