روند بازگشت نفت ایران به بازار جهانی منظم و شفاف خواهد بود

دبیرکل اوپک معتقد است که روند بازگشت عرضه و صادرات ایران به بازار نفت به‌طور منظم و شفاف خواهد بود.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، پنجاه‌ودومین نشست کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک روز دوشنبه (دهم خردادماه) (JTC) برای بررسی شرایط بازار نفت به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

این نشست پیش از سی‌امین نشست کمیته مشترک نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) و هفدهمین نشست وزیران اوپک و غیر اوپک (ONOMM) که امروز (سه‌شنبه، ۱۱ خردادماه) برگزار می‌شوند، تشکیل شد.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک ضمن تشکر از تلاش مداوم اعضا برای تحقق اهداف این کمیته اظهار کرد این کمیته نقش مهمی در موفقیت توافق‌نامه همکاری تاریخی (DoC) داشته است.

وی گفت: عوامل متغیر بسیاری بر بازار جهانی نفت مؤثرند که یکی از آنها سرعت تغییر مؤلفه‌ها در زمان شیوع ویروس کروناست.

دبیرکل اوپک تصریح کرد: شرکای ما در توافقنامه همکاری با وجود تردیدهای بسیار موجود در بازار، همچنان عنصری قابل اعتماد برای ثبات بازار نفت هستند.

بارکیندو با اشاره به اینکه ایران یکی از پنج عضو بنیانگذار اوپک است، درباره تحولات مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک گفت: جمهوری اسلامی ایران عضوی بسیار مهم و باارزش سازمان ماست.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم بازگشت تولید و صادرات ایران به بازار جهانی به‌صورت منظم و شفاف اتفاق بیفتد و در نتیجه ثبات نسبی بازار را که ما از آوریل ۲۰۲۰ برای رسیدن به آن سخت تلاش کرده‌ایم، حفظ کند.

دبیرکل اوپک همچنین بر اهمیت سرمایه‌گذاری برای آینده نفت تأکید و اظهار کرد این مسئله مایه حیات این صنعت است.

بارکیندو به نقل از فئودور داستایوفسکی، نویسنده روس گفت: هرچه شب تاریک‌تر باشد، ستاره‌ها درخشان‌تر می‌شوند.

کد خبر 316938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =