زحمات و خدمات وزارت نفت در مناطق محروم کشور تکمیل شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زحمات و خدمات وزارت نفت به‌ویژه در زمینه گازرسانی به مناطق محروم کشور تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار شانا، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز (سه‌شنبه، ۱۸ خردادماه) در جریان بررسی پرسش جلال محمودزاده، نماینده مهاباد از وزیر نفت درباره دلیل کمبود گاز مایع در سطح کشور، به‌ویژه روستاهای فاقد پروژه گازرسانی، در صحن مجلس گفت: زحمات و خدمات وزارت نفت به‌ویژه در زمینه گازرسانی به مناطق محروم کشور باید تکمیل شود.

در ادامه، نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی درباره پرسش خود تأکید کرد: پرسش من درباره دلایل کمبود گاز مایع (ال‌پی‌جی) و نفت سفید در سطح کشور به‌ویژه روستاها و مناطق محروم است. انرژی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان هر فعالیت اقتصادی جایگاهی ویژه در توسعه دارد، ایران هم با دارا بودن ۳۴ تریلیون مترمکعب ذخیره گازی، ٨ درصد کل ذخایر گازی دنیا  را به خود اختصاص می‌دهد و وجود چنین ذخایر عظیمی نیازمند سیاست‌گذاری دقیق است.

محمودزاده تصریح کرد: با وجود دارا بودن بیشترین ذخایر نفت و گاز چرا مردم باید در شهرهای محروم و روستاها در صف‌های طولانی نفت سفید و گاز مایع انتظار بکشند؟ وزیر نفت به ‌خوبی می‌داند گازرسانی به روستاها افزون بر صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی، سبب کاهش مصرف گاز مایع نیز می‌شود و از مهاجرت به شهرها و تخریب جنگل‌ها و مراتع جلوگیری می‌کند.

وی گفت: منکر تلاش‌های وزیر نفت و مسئولان شرکت ملی گاز ایران در مناطق مختلف کشور برای گازرسانی نیستیم، اما چرا باید مردم نجیب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان، آذربایجان غربی و کردستان دارای کمترین برخورداری از گاز شهری باشند و در ماه‌های سرد سال برای تأمین نیاز خود به سوخت در صف نفت سفید و گاز مایع قرار گیرند.

نماینده مهاباد که از پاسخ‌های زنگنه قانع شده بود و سؤال خود را نیز به رای نگذاشت، تصریح کرد: امیدواریم با قولی که امروز وزیر نفت دادند مشکل گازرسانی به استان‌هایی که هنوز از توسعه گازرسانی عقب‌مانده هستند برطرف شود.

کد خبر 317154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =