تعمیرات اساسی واحد تقطیر جنوبی پالایشگاه تهران آغاز شد

تعمیرات اساسی واحد تقطیر جنوبی پالایشگاه نفت تهران مطابق برنامه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از امروز آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت تهران، از مهم‌ترین اقدام‌های این مرحله از تعمیرات اساسی می‌توان به تعویض پکینگ (Packing) تعدادی از بسترهای برج‌های ۱۵۱ و ۱۰۲، تعویض ۵۰ درصد بدنه و سقف کوره ۱۰۱ (که مسیر بحرانی این تعمیرات اساسی است)، تعویض تیوب نمونه در قسمت تشعشع و جابه‌جایی کوره‌های ۱۰۱ و ۱۵۱ و ۱۰۲ تعویض ظرف V-152، نوسازی مسیر آب کولینگ شمال و غرب واحد، نصب مبدل جدید E-615 و تعمیر  ۷۵ دستگاه مبدل حرارتی در واحد تقطیر اشاره کرد.

انجام تعداد ۲۰۰ دستور کار عملیاتی افزون بر درخواست و دستور کارهای بازرسی فنی، زیر نظر مهندسان خدمات فنی و مهندسی و بهره‌برداری را می‌توان از دیگر اقدام‌های مهم این تعمیرات اساسی برشمرد.

واحد تقطیر وظیفه پالایش روزانه ۱۲۵ هزار بشکه نفت خام را برای ادامه فعالیت‌های پالایش واحدهای پایین‌دستی به‌عهده دارد که محصولات آن شامل گاز مایع، بنزین سبک و سنگین، نفتا، نفت سفید و دیزل، ته‌مانده اتمسفریک، خوراک واحد آیزوماکس، خوراک روغن‌سازی‌ها و وکیوم باتوم است.

تعمیرات اساسی واحد تقطیر شرکت پالایش نفت تهران پیش‌تر هر سه سال یک‌بار انجام می‌شد، اما هم‌اکنون به‌دلیل روزآمدی تجهیزات فنی و پالایشگاهی آن هر چهار سال یک‌بار انجام می‌شود.

کد خبر 317255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =