۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
  • کد خبر: 317457
نقش مؤثر اوپک در غلبه بر ۲ بحران اقتصادی جهان

دبیرکل اوپک اظهار کرد که اوپک در غلبه بر دو بحران اقتصادی جهان در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۰ نقش مؤثری داشته است.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، صدوسی‌وپنجمین نشست هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک (ECB) روز سه‌شنبه (۲۵ خردادماه) از طریق ویدیو کنفرانس آغاز به‌کار کرد، این کمیسیون اتاق فکر اقتصادی و فنی اوپک است.

این نشست دو روزه به بررسی بازار جهانی نفت، اقتصاد جهانی و موضوع‌های کلیدی مرتبط با صنعت انرژی از جمله سرمایه‌گذاری، برآوردهای بهبود و چشم‌اندازهای کوتاه‌مدت و بلندمدت تولید نفت خام می‌پردازد.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک در این نشست به نقش حیاتی این کمیسیون در غنی‌سازی روند تصمیم‌گیری سازمان از طریق تجزیه و تحلیل دقیق شرایط بازار و روندهای نوظهور اشاره کرد.

وی بر نقش راهبردی توافقنامه همکاری (DoC) در غلبه بر دو رکود جهانی چرخه نفت در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۲۰ تأکید و اظهار کرد که کشورهای شرکت‌کننده در این توافقنامه سازوکارهای استواری برای کمک به بازگشت ثبات بازار نفت ایجاد کرده‌اند که یکی از آنها برگزاری نشست‌های ماهانه برای بررسی شرایط بازار است. این فرآیند بر سه اصل اساسی شفافیت، برابری و انصاف پایه‌گذاری شده است.

دبیرکل اوپک گفت: کشورهای شرکت‌کننده در این توافقنامه اقدام‌های پیشگیرانه‌ای را برای کمک به کاهش نوسان‌ها، ایجاد ثبات در بازار نفت و ایجاد بستری انعطاف‌پذیر برای احیای آن با مشارکت بالقوه گسترده‌تری در سال‌های آینده انجام داده‌اند.

بر اساس اساسنامه اوپک، کمیسیون اقتصادی اوپک (ECB) دو بار در سال و پیش از نشست‌های عادی کنفرانس اوپک که دو بار در سال و در ماه‌های ژوئن و دسامبر برگزار می‌شود، تشکیل جلسه می‌دهد.

کد خبر 317457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =