۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
  • کد خبر: 317534
اوپک پلاس صنعت نفت را نجات داد

دبیرکل اوپک فعالیت‌های اوپک پلاس را در نجات صنعت نفت در زمان شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا مؤثر دانست.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، نهمین نشست فنی کشورهای اوپک و غیر اوپک حاضر در توافقنامه همکاری (DoC) روز پنجشنبه (۲۷ خردادماه) به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

این نشست که سالی دو بار برگزار می‌شود زمینه را برای گفت‌وگوی شرکت‌کنندگان در توافق همکاری درباره تحولات بازار نفت و موضوع‌های مختلف فنی مربوط به بخش انرژی فراهم می‌کند.

در نشست روز پنجشنبه به بررسی ارزیابی تقاضا و عرضه نفت خام، توازن بازار، شرایط بازار نفت پس از همه‌گیری کرونا و تأثیر تصمیم‌های گرفته شده در توافقنامه همکاری در بازگرداندن تعادل و ثبات به بازار جهانی نفت پرداخته شد.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک با قدردانی از شرکت‌کنندگان در توافقنامه همکاری گفت: تلاش‌های مشترک ما برای ایجاد توازن در بازار از طریق محدودیت داوطلبانه تولید همچنان بسیار مؤثر است.

وی افزود: از همه کشورهای شرکت‌کننده در توافقنامه همکاری می‌خواهم حرکت مثبتی را که تا امروز ایجاد کرده‌ایم حفظ کنند و به‌طور کامل به سهمیه کاهش تولید خود پایبند باشند.

دبیرکل اوپک با اشاره به همه‌گیری کرونا اظهار کرد: از طریق فعالیت‌های مشترک و مؤثر خود صنعت را - هنگامی که بیشترین نیاز را داشت -  نجات دادیم.

کد خبر 317534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =