پشتیبانی منطقه یک عملیات انتقال گاز در انتقال تولید ملی

مدیر منطقه یک عملیات، از انتقال گاز تولیدی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس از خط یکم به خط ششم سراسری گاز خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، ابوالفضل ظهیری گفت: در پی درخواست مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس مبنی بر انجام فرآیندهای نهایی تکمیل و راه‌اندازی (Commissining) پالایشگاه و عملیاتی شدن خط خوراکی گاز ورودی از NGL900 و افزایش جریان گاز (Flow) تصفیه‌شده این پالایشگاه، عملیات انتقال گاز تولیدی پالایشگاه مذکور از خط اول سراسری به خط ششم سراسری در دستور کار این منطقه قرار گرفت.

وی افزود: برای اجرای این پروژه، کارکنان متخصص منطقه یک عملیات پس از برگزاری نشست بررسی خطرپذیری‌ها و توجیه فنی و ایمنی، بررسی محوطه و از مدار خارج کردن خطوط (By Pass) شیر قطع اضطراری ("ESD 56) رابط خط ششم سراسری (به‌منظور دسترسی به خطوط و شیر یک‌طرفه) را انجام دادند.

مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز با اشاره به مشخص کردن کارگروه تعمیراتی براساس برنامه اقدام اصلاحی، ادامه داد: عملیات حفاری با بیل مکانیکی با تلاش کارکنان مرکز بهره‌برداری خطوط لوله سردشت اجرا شد.

ظهیری تصریح کرد: با تخلیه و ایمن‌سازی خط رابط پالایشگاه به خط ششم سراسری، عملیات جداسازی زبانه شیر یک‌طرفه (flapper) و از مدار خارج کردن (By Pass)  شیر یک‌طرفه (Check Valve) و پس از آن هوازدایی و تزرق گاز به خط رابط نیز به پایان رسید و شرایط انتقال گاز پالایشگاه بیدبلند به خط ششم سراسری مهیا شد.

کد خبر 317477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =