۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
  • کد خبر: 317508
گزیده‌های نفتی هفته

بهره‌برداری رسمی از پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، بهره‌برداری از پروژه GTPP اسلام‌آباد غرب در سال ۱۴۰۳، تصویب ۲ پروژه نفت خزر در هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران و افزایش قیمت نفت را می‌توانید در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

پارکی برای نوآوری:  پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت این هفته به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید. بیژن زنگنه، وزیر نفت در آیین بهره‌برداری از این پارک عنوان کرد: استارت‌آپ‌ها آینده ایران هستند و برای توسعه آن دریغ نمی‌کنم. علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: راه‌اندازی پارک نوآوری و فناوری نشان می‌دهد ظرفیت‌های بزرگی در صنعت نفت کشور در حال شکل‌گیری است و ضرورت دارد گروه بزرگی از فناوران و دانش‌بنیان‌ها جذب صنعت نفت شوند. سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری عنوان کرد: پارک باید زمینه تولید محصول را فراهم کند و بعد به بازار متصل شود. آیدین ختلان، سرپرست پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت هم تأکید کرد: پارک می‌خواهد بن‌بست‌های صنعت نفت را شناسایی و با صدای بلند به جوانان ایرانی عرضه و نقاط کوری را که منجر به ایجاد انحصار برای برخی از کارفرمایان و واردکنندگان شده است برطرف کند. جعفر قیصری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: هم‌اکنون در این شهرک علمی و تحقیقاتی، ۲۱ شرکت در فهرست سازندگان صنعت نفت و ۳۵ شرکت فعال در این بخش فعالیت دارند. در حاشیه این آیین پنج موافقت‌نامه همکاری میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با وزارت علوم، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و دانشگاه‌های صنعتی شیراز، علم و صنعت و صنعتی امیرکبیر امضا شد.

اسلام‌آباد غرب و طرح GTPP: «بهره‌برداری از پروژه GTPP اسلام‌آباد غرب در سال ۱۴۰۳» این خبری است که بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی این هفته اعلام و عنوان کرد: این نخستین پروژه‌ای است که پس از خصوصی‌سازی‌ها از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال توسعه است. همسو با این موضوع، حسن عباس‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم عنوان کرد: اجرای طرح‌های توسعه‌ای فرمالین، پلی‌استال و متیل آمین در پایین‌دست GTPP اسلام‌آباد غرب هم‌زمان با عملیات ساخت این پروژه دانش‌بنیان آغاز می‌شود. او این را هم گفت که در سال‌های گذشته طرح‌های GTP و GTPP در کشور تعریف شده بود که به‌دلیل نبود دانش فنی به مرحله اجرا نرسید، اما اکنون با دانش شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی طرح GTPP اسلام‌آباد غرب اجرایی می‌شود و می‌توان تکمیل زنجیره ارزش آن را نیز محقق کرد.

سایر اخبار: تصویب ۲ پروژه نفت خزر در هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران، تأکید آژانس بین‌المللی انرژی بر افزایش تولید اوپک پلاس، هشدار کارشناسان برجسته نفت درباره نفت ۱۰۰ دلاری، وارد شدن قیمت نفت به کانال ۷۵ دلار در هفته جاری و سپس عقب‌نشینی آن و پرونده کرسنت زنده است؛ وگرنه حرف برای گفتن زیاد داریم از دیگر اخبار صنعت نفت در هفته جاری بوده است.

کد خبر 317508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =