ضریب نفوذ گازرسانی شهری و روستایی لرستان به ۹۷ درصد رسید

مدیرعامل شرکت گاز لرستان ضمن اشاره به بهره‌برداری از گازرسانی به ۲۳۴ روستا و ۲۷۵ واحد صنعتی در این استان با صرف ۱۸۵ میلیارد تومان هزینه گفت: ضریب نفود گازرسانی در مجموع شهری و روستایی در لرستان به ۹۷ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، کرم گودرزی امروز (پنجشنبه، سوم تیرماه) در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به ۶ استان کشور اظهار کرد: شرکت گاز لرستان با ادامه روند رو به رشد خود برای توسعه گازرسانی به نقاط مختلف این استان، سبب ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی، حفظ محیط زیست و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه و رفاه مردم شده است.

وی افزود: این حرکت و پویایی حاصل عزم جدی و تلاش همکارانم در شرکت گاز استان لرستان، پیمانکاران و مشاوران اجرایی در کنار حمایت‌های وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران با تأمین به‌موقع نقدینگی و اعتبارات لازم محقق شده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به اینکه از مجموع ۲۵ شهر این استان ۲۴ شهر از نعمت گازطبیعی برخوردار هستد و گازرسانی به آخرین شهر نیز در حال انجام است، ادامه داد: ضریب نفود گازرسانی در بخش شهری اکنون ۹۹.۹ درصد است و حدود ۳۳۳۵۰۵ خانوار در بخش شهری از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

گودرزی با بیان اینکه در بخش روستایی از مجموع ۲۳۶۴ روستای واجد شرایط گازرسانی، تاکنون ۱۹۰۶ روستا از نعمت گاز برخوردار هستند و عملیات اجرایی برای ۲۵۰ روستا در حال انجام است، گفت: از ۱۹۰۶ روستای گازرسانی شده تا امروز ۱۵۳۲ روستا در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گازرسانی شده که به معنای ۵ برابر شدن در طول هشت سال و به‌طور میانگین هر ۴۶ ساعت گازرسانی به یک روستاست.

وی اظهار کرد: امروز که گازرسانی به ۲۳۴ روستا و ۲۷۵ واحد صنعتی در لرستان با هزینه ۱۸۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، ضریب نفود گازرسانی در مجموع شهری و روستایی در این استان ۹۷ درصد است که در این زمینه لرستان جزو استان‌های سبز از حیث برخورداری از نعمت گاز طبیعی است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به اینکه در بخش صنعت به‌عنوان پیشران تولید اقتصاد و ایجاد اشتغال، هم‌اکنون بیش از ۲ هزار واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در این استان از نعمت گاز برخوردارند، افزود: ۱۷۴۶ واحد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم و ۲۷۵ واحد از هفته دولت سال ۹۹ تا امروز گاز دریافت کرده‌اند و  مصرف صنعتی گاز در این استان اکنون ۵۲۰ هزار مترمکعب است.

گودرزی اعلام کرد: طرح‌های صنعتی که امروز در لرستان بهره‌برداری می‌شوند رشد ۱۱۳ درصدی مصرف گاز در بخش صنعتی این استان نسبت به سال ۹۸ را نشان می‌دهد.

کد خبر 317774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =