۷۰۰ کیلومتر خط لوله و ۲۰۰ مگاوات تأسیسات فشار گاز تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از تکمیل پروژه ۷۰۰ کیلیومتر خط لوله و ۲۰۰ مگاوات تأسیسات فشار گاز تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، بهرام صلواتی امروز (پنج‌شنبه، سوم تیرماه) در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی در گزارشی به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری گفت: امروز ایستگاه‌های توربوکپرسورهای تکمیلی تأسیسات بیدبلند، فراشبند، حسینیه و صفاشهر به‌طور رسمی گشایش می‌یابند.

وی ادامه داد: افزون بر این پروژه‌ها، ۱۳۲ کیلومتر خط انتقال گاز، پنج پروژه مخابراتی، هزار و ۷۷۵ کیلومتر فیبر نوری، هفت پروژه ابنیه و تأسیسات زیربنایی و دو ایستگاه کنترل فشار به‌تازگی در شرکت ملی گاز ایران بهره‌برداری شدند که پیش‌بینی می‌شود هشت واحد توربوکپرسور با مجموع ظرفیت ۲۰۰ مگاوات مربوط به تأسیسات تقویت فشار سه شهر و پنج پروژه خط انتقال گاز در دو ماه آینده به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: انجام  این پروژه به‌دلیل تأمین به‌موقع نقدینگی با وجود تحریم‌ها بوده است که شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت این نیازها را تأمین کردند که سبب توسعه گازرسانی، افزایش ایمنی و پایداری عملیات در شبکه انتقال گاز کشور شد.

صلواتی با بیان اینکه در این پروژه‌ها ۸۰ درصد از توان تولید داخلی استفاده شده است، افزود: این موضوع سبب شده شاهد رضایتمندی عمومی، حفظ محیط زیست، ایجاد رفاه و برقراری عدالت اجتماعی و توسعه رفاه در کشور باشیم.

وی اظهار کرد: شرکت مهندسی و توسعه گاز اکنون هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال گاز، ۳۰ درصد تأسیسات تقویت فشار گاز با مجموع ظرفیت ۷۵۰ مگاوات در حال اجرا دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۷۰۰ کیلیومتر خط لوله و ۲۰۰ مگاوات تأسیسات فشار گاز را تکمیل کنیم که به‌منظور تکمیل آنها ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتیار تخصیص یافته و از پروژه‌های مهم برای زیرساخت کشور است.

کد خبر 317780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =