ساخت دستگاه بالانس روتور در منطقه ۲ عملیات انتقال گاز

سرپرست منطقه ۲ عملیات انتقال گاز، از ساخت دستگاه بالانس روتور (Soft Bearing Balancer) توسط متخصصان این منطقه عملیاتی خبر داد و گفت: با این دستگاه می‌توان در سرعت‌های پایین روتور توربین را از طریق ارتعاش با دامنه بالا ارزیابی و بررسی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، مجید مصدقی در این باره اظهار کرد: به‌دلیل تعداد بالای توربوکمپرسورها (تجهیزات دوار) در منطقه ۲ عملیات انتقال گاز، ساخت این دستگاه در اولویت و در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: طراحی، ساخت و مونتاژ قطعات همگی توسط کارشناسان تعمیرات اساسی منطقه ۲ عملیات انتقال گاز  انجام شده است.

سرپرست منطقه ۲ عملیات انتقال گاز با بیان اینکه به‌عنوان نخستین پروژه یک دستگاه روتور توربین SGT600  به‌وسیله دستگاه یادشده با موفقیت بالانس شد، گفت: از قابلیت‌های ارزنده و شاخص این دستگاه می‌توان به قابلیت خودترازی (Self Align) اشاره کرد که سبب می‌شود تکیه‌گاه‌های بیرینگ در دو سمت روتور در یک محور قرار گیرند.

براساس این گزارش، در دنیای صنعت، قطعات دوار به‌دلایل مختلف دچار ارتعاش می‌شوند که این ارتعاش می‌تواند سبب تخریب و خسارت‌هایی به تجهیزات شود و عامل عمده این ارتعاشات، نامیزانی جرمی است.

برای بالانس کردن قطعات دوار روش‌هایی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از دستگاهی به نام Soft Bearing Balancer است، این روش‌ استاندارد و اصولی است و به‌وسیله آن در سرعت‌های پایین روتور می‌توان ارتعاش با دامنه بالا را ارزیابی کرد.

کد خبر 318222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =