نشست کارگروه رسیدگی به حادثه چشمه‌خوش برگزار شد

نشست کارگروه رسیدگی به حادثه وقوع انفجار خط لوله انتقال نفت چشمه‌خوش به اهواز با حضور مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در این منطقه برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رامین حاتمی در این نشست ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیدگان این حادثه، همکاران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب و شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: در خصوص پیگیری علل و چگونگی بروز این حادثه، بررسی‌های اولیه پس از بازدید میدانی از محل حادثه آغاز و کارگروهی به همین منظور تشکیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه در اولین فرصت تمامی اطلاعات این حادثه جمع‌آوری می‌شود و  ابعاد آن را بررسی خواهیم کرد تا افزون بر پیشگیری از حوادث ناگواری از این قبیل، دلیل حادثه نیز مشخص و روشن شود، تصریح کرد:  این یک اتفاق خاص در یک شرایط عملیاتی بوده و همه تلاشگران صنعت نفت به این امر واقف‌اند که تولید نفت و گاز  در شرایط بسیار سخت و دشوار همواره با ریسک بالای کاری همراه است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به اهمیت و رعایت اصول اچ‌اس‌ئی اشاره کرد و افزود: این اتفاق همه ما را به رعایت ضوابط و الزامات ایمنی در محیط‌های صنعتی رهنمون می‌سازد تا کمترین مخاطرات کاری را شاهد باشیم. البته این شرکت رعایت نکات ایمنی در تولید نفت و گاز به‌خصوص در سال‌های گذشته را همواره مدنظر داشته‌ و کمترین حادثه را در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت‌های تابع آن شاهد بوده‌ایم.

حاتمی با اشاره به تأکید وزیر نفت نسبت به بررسی همه‌جانبه این حادثه اظهار کرد: همه امکانات و ظرفیت‌های شرکت‌های نفت مناطق مرکزی و بهره‌برداری نفت و گاز غرب را در راستای رفع هر چه سریع‌تر مشکلات به‌وجود آمده در حادثه چشمه‌خوش بسیج کردیم.

وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی به‌منظور انتقال پیکر پاک این عزیزان به زادگاهشان صورت گرفته و امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم تشییع و تدفین به نحو شایسته برگزار شود، گفت: با تمامی توان همه ظرفیت‌های شرکت نفت مناطق مرکزی و وزارت نفت را برای تسلی خاطر خانواده‌های داغدار بسیج کرده و تلاش ما این است تا در کنار خانواده‌های داغدیده در این مصیبت بزرگ سهیم باشیم.

کد خبر 318337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =