۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
  • کد خبر: 318472
پایان تعمیرات اساسی منطقه آغار و دالان

تعمیرات اساسی منطقه عملیاتی آغار و دالان با هدف افزایش ضریب اطمینان تجهیزات فرآیندی، صیانت از سرمایه‌های ملی و حفظ توان تولید گاز در زمستان با موفقیت پایان یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مصطفی پالیزیان، مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: انجام تعمیرات اساسی این منطقه با ۴۰ هزار نفرساعت کار شبانه‌روزی عملیاتی با هدف تولید پایدار و تحقق تولید تکلیفی در شرایط ایمن و بدون حادثه در موعد مقرر پایان یافت.

وی افزود: این عملیات با ارزیابی واحد بازرسی و حفاظت فنی مستقر در منطقه با صدور یک هزار و ۱۰۰ فقره درخواست کار تعمیراتی، بازرسی فنی و اصلاحیه‌های فرآیندی در پالایشگاه گازی فراشبند، تسهیلات مرکزی ناحیه آغار، مراکز چندگانه جمع‌آوری گاز، چاه‌ها، خطوط لوله و خطوط هوایی برق منطقه انجام شد.

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در تشریح این عملیات به ایمن‌سازی خطوط لوله اشاره کرد و گفت: در برنامه تعمیرات اساسی امسال در مجموع ۵۴۰ متر خط لوله در ۱۴ مقطع تعمیر شد که این تعمیرات شامل خطوط لوله ۱۲ اینچ لوپ مرکز جمع‌آوری شماره یک دالان، ۲۴ اینچ میدان گازی آغار و ۴۲ اینچ گاز خروجی پالایشگاه گازی فراشبند به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است.

پالیزیان از تکمیل و راه‌اندازی خط لوله چاه ۱۲ دالان و حذف ایستگاه توپک‌گیر/ توپک‌انداز کیلومتر ۶۶ خط لوله ۲۴ اینچ میدان گازی آغار با احداث ۲۶۰ متر خط لوله ۲۴ اینچ در بازه تعمیرات اساسی امسال خبر داد و گفت: ایمن‌سازی لخته‌گیر ناحیه دالان، تعویض هدر شیرهای ایمنی لخته‌گیر تسهیلات مرکزی ناحیه آغار، بازرسی ریبویلر واحدهای احیای گلایکول پالایشگاه از دیگر اقدام‌های مهم در تعمیرات اساسی امسال به‌شمار می‌آید.

وی افزود: فرآیند تعمیرات اساسی این منطقه با توان داخلی گروه‌های چندگانه تعمیرات، بهره‌برداری، بازرسی و حفاظت فنی، ایمنی بهداشت و محیط زیست، خدمات پشتیبانی و روابط عمومی انجام شده است.

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یادآور شد: پشتیبانی، تعمیر، سرویس و ساخت قطعات مورد نیاز واحدهای درگیر در تعمیرات اساسی نیز با همت کارکنان کارگاه مرکزی این منطقه عملیاتی محقق شده است.

تعمیرات اساسی منطقه عملیاتی آغار و دالان با هدف آماده‌سازی واحدهای عملیاتی به‌منظور حفظ شرایط تولید پایدار برای تأمین سوخت زمستانی از ششم تیرماه امسال آغاز شد و در بازه زمانی ۱۲ روزه با موفقیت پایان یافت.

منطقه عملیاتی آغار و دالان یکی از مناطق پنجگانه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در حوزه جغرافیایی شهرستان‌های فراشبند، فیروزآباد و قیر و کارزین در استان فارس قرار دارد.

کد خبر 318472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =