افزایش شمار دکل‌های حفاری آمریکا برای سومین هفته پیاپی

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای سومین هفته پیاپی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌های انرژی ایالات متحده برای سومین هفته پیاپی و برای اولین بار از ماه مه شمار دکل‌های نفت و گاز طبیعی را افزایش دادند، این در حالی است که قیمت‌های نفت پس از رسیدن به بالاترین حد در ۶ سال اخیر، برای دومین هفته کاهش یافت.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۲۵ تیرماه) خود آورده است که مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در این هفته نسبت به هفته پیش از آن با پنج دستگاه افزایش به ۴۸۴ دستگاه رسید، این تعداد بالاترین رقم از ماه آوریل ۲۰۲۰ است.

بر اساس این گزارش، مجموع دکل‌های آمریکا نسبت به‌مدت مشابه پارسال ۲۳۱ دستگاه یعنی ۹۱ درصد افزایش یافته، تعداد دکل‌های حفاری همچنین ۹۸ درصد نسبت به ماه اوت ۲۰۲۰ - کاهش بی‌سابقه دکل‌ها - افزایش داشته است.

مجموع دکل‌های نفتی آمریکا در هفته منتهی به ۱۶ ژوئیه (جمعه، ۲۵ تیرماه) نسبت به هفته پیش از آن دو دستگاه افزایش یافت و به ۳۸۰ دستگاه رسید، در حالی که شمار دکل‌های گازی سه دستگاه افزایش یافت و به ۱۰۴ دستگاه رسید.

با توجه به افزایش ۴۶ درصدی قیمت نفت در سال جاری میلادی، بعضی از شرکت‌های انرژی اعلام کردند که پس از کاهش هزینه‌های حفاری و تکمیل در دو سال گذشته، قصد دارند هزینه‌های خود را در سال ۲۰۲۱ افزایش دهند.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده و مورد توجه فعالان بازار نفت است.

کد خبر 318678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =