۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
  • کد خبر: 318793
طرح گوره - جاسک در شرایط عملیاتی سخت اجرا شد

مدیر اجرایی یکی از گستره‌های طرح انتقال نفت خام گوره - جاسک در شرکت متن به سختی‌های عملیاتی در فرآیندهای کاری اشاره کرد و گفت: گاهی در مسیری ۴۰ کیلومتری، ۸۰ کیلومتر جاده دسترسی ایجاد کردیم تا بتوانیم تجهیزات را تا پای کار انتقال دهیم.

به گزارش شانا، مهدی غریبی، مدیر اجرایی گستره یک قطعه دو درباره شاخصه‌های این گستره و تفاوتش با دیگر گستره‌ها در طرح انتقال نفت خام گوره - جاسک، گفت: مهم‌ترین شاخصه، مسیر سخت‌گذر، نداشتن آنتن و جاده‌های دسترسی بود و این شرایط کار را سخت و ویژه کرد.

وی جمع شدن گونه‌های متنوع در نقاط مختلف کشور در این گستره را از زمین‌های باتلاقی، سنگی و... که هر کدام ویژگی‌های خود را در عملیات اجرایی و تیپ تجهیزات و حتی تخصص‌ها می‌طلبید، از دیگر ویژگی‌های این گستره برشمرد و تصریح کرد: ما در مسیری ۴۰ کیلومتری تنها ۸۰ کیلومتر جاده دسترسی ایجاد کردیم تا بتوانیم تجهیزات را تا پای کار انتقال دهیم و روند پشتیبانی و تردد زمان‌بر شد و کار ما را سخت کرد؛ نبود آنتن موبایل و دشواری پشتیبانی نیز عملیات اجرایی را دشوار کرده بود، اما سرانجام به نتیجه رسید و تکمیل شد.

غریبی تأکید کرد: از زمان ورود این طرح به مرحله مهندسی، تأمین کالا، خرید و عملیات اجرایی تا زمان حصول نتیجه زمان بسیار اندکی طی شد، به‌طور معمول پروژه‌هایی با این مختصات از نظر سایز و قطر لوله و طول خط و دوره تکمیل به زمان چند برابری نیاز دارد.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم کاهش زمان در عملیات اجرایی و موضوع دیگر تأمین داخلی لوله و تجهیزات بود، برای نخستین بار شیرهای فابریک در این صنعت و در داخل ایران تهیه و نصب شد و به جرأت می‌گویم گوره - جاسک طرحی بود که خیلی از نشدها در آن انجام شد.

غریبی گفت: در این پروژه مدیران ارشد ما به معنای واقعی نقش مؤثری را ایفا و باور توانستن را پیش از هر چیزی به همه ما القا کردند و خودشان به‌طور مستمر در همه مراحل پا به پای ما و حتی جلوتر در کارگاه بودند.

وی با تأکید بر اولویت قرار دادن جذب نیروهای بومی، افزود: حدود ۴۰ درصد از گروه پشتیبانی و تدارکات در عمل از نیروهای بومی منطقه بودند. طرح‌هایی برای این منطقه پیش‌بینی شده که ایجاد تمرکز جمعیت و آبادانی را در پی خواهد داشت، از هر طرف نگاه کنید بحث صادرات و کوتاه شدن مسیر برای انتقال نفت و فروش آن اتفاقی بزرگ برای کشور است.

کد خبر 318793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =