۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
  • کد خبر: 318811
طرح گوره - جاسک با حداقل کاغذبازی‌ها اجرا شد

مدیر پروژه تلمبه‌خانه شماره ۵ طرح انتقال نفت گوره - جاسک گفت: به حداقل رساندن کاغذبازی‌های اداری با هدف سرعت‌بخشی به فعالیت‌های اجرایی، از نقاط مثبت این طرح ملی بود.

به گزارش شانا، علی صبوری درباره حضور شرکت پایندان در اجرای تلمبه‌خانه شماره ۵ به‌عنوان آخرین تلمبه‌خانه طرح گوره جاسک گفت: طرح ساخت خط لوله راهبردی انتقال نفت خام گوره - جاسک به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم در سطح کشور و منطقه است که با دور زدن تنگه هرمز نفت خام را مستقیم روانه دریای آزاد می‌کند، گوره - جاسک از هم‌افزاترین پروژه‌های ایران بود که همه ارکان آن به‌دنبال آن بودند کار را زودتر از زمان مقرر تکمیل کنند.

وی ادامه داد: به نظر من در این طرح به حداقل رساندن کاغذبازی‌های اداری با هدف سرعت‌بخشی به فعالیت‌های اجرایی نقطه‌ای مثبت بود، به‌طوری‌ که از طریق برگزاری نشست‌های پرشمار به‌سرعت به جمع‌بندی رسیدیم و کار پیش رفت. برای نمونه در صورت نیاز به یک دستگاه یا متریالی ویژه در یک پروژه، آن وسیله موردنظر به‌راحتی میان پروژه‌ها و در سریع‌ترین زمان ممکن رد و بدل می‌شد و این موضوع به‌ سرعت انجام کار کمک می‌کرد، من چنین فضای همدلی و همکاری را در دیگر طرح‌ها کمتر دیدم، اما در این‌ پروژه کاملاً عادی بود.

صبوری درباره حضور گسترده پیمانکاران و سازندگان داخلی در این طرح و اعتماد شرکت ملی نفت ایران به آنها گفت: به نظر من این موضوع یک اصل است، زیرا باید از جایی این موضوع آغاز شود، اگر قرار باشد شما کالاها را از خارج وارد کنید، این موضوع سبب می‌شود شرکت‌های داخلی‌ کم‌کم ضعیف‌ شوند، در حالی که دیدیم در این پروژه با کیفیتی قابل قبول از پس کار برآمدند.

مدیر پروژه تلمبه‌خانه شماره ۵ طرح گوره - جاسک اظهار کرد: اینکه کارفرما برای پروژه به این مهمی به شرکت‌های داخلی اعتماد می‌کند، گامی مهم است و به‌طور حتم این شرکت‌ها در پروژه‌های بعدی به خودباوری کامل می‌رسند و می‌توانند با شرکت‌های خارجی رقابت کنند.

صبوری گفت: از لحاظ سیاسی این طرح ما را از وابستگی تنگه هرمز دور می‌کند، ضمن اینکه ساخت طرح‌های پالایشی و  پتروشیمی می‌تواند افزون بر رونق اقتصادی منطقه سبب اشتغال‌زایی شود.

به گزارش شانا، شرکت پایندان از جمله پیمانکاران طرح گوره - جاسک است که به همراه شرکت راهبرد انرژی وظیفه طراحی، خرید کالا و تجهیزات و اجرای تلمبه‌خانه شماره ۵ را که آخرین تلمبه‌خانه طرح گوره جاسک است به‌عهده‌ دارد.

کد خبر 318811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =