تکمیل فرآیند یکپارچه‌سازی پایش سامانه اعلام حریق در منطقه ۴ عملیات انتقال گاز

مدیر منطقه ۴ عملیات انتقال گاز گفت: با اجرای پروژه یکپارچه‌سازی پایش سامانه اعلام حریق در مراکز بهره‌برداری و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز، گامی مؤثر برای بهبود و ارتقای ایمنی در این منطقه برداشته شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمد کامل با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در منطقه ۴ عملیات انتقال گاز برای تحقق اهداف بلندمدت حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی)، اظهار کرد: ایجاد این سیستم نقش کلیدی در مهار به‌موقع حوادث آتش‌سوزی دارد.

وی یکی از اهداف آرمانی در اچ‌اس‌ئی را به صفر رساندن حوادث و آسیب‌های ناشی از کار دانست و افزود: بی‌شک تحقق این مهم در گرو تعیین اهداف راهبردی است که با توجه به نیازهای صنعت انتقال گاز تعریف می‌شود.

مدیر منطقه ۴ عملیات انتقال گاز، ایجاد سامانه کنترل و پایش مرکزی همه اخطارهای سیستم اعلام حریق در مراکز بهره‌برداری و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و مجتمع شهید باقری در قالب مراکز کنترل تجمیع شده را از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای این پروژه دانست و گفت: با اجرای این پروژه ضمن رصد و پایش کلی سامانه اعلام حریق در هر مرکز، در صورت وقوع هرگونه حادثه، مکان‌یابی آتش‌سوزی و شناسایی دقیق محل حادثه با کمترین زمان ممکن میسر می‌شود.

کامل با تأکید بر ضرورت تلاش برای ارتقای سیستم‌های ایمنی، افزود: ایمنی سیستم در کاهش حوادث فرآیندی و غیرفرآیندی بسیار تأثیرگذار است و به تبع آن در حفظ و اعتلای منابع مالی و نیروهای انسانی اهمیت دارد.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به اولویت و ارزش‌های اچ‌اس‌ئی از سوی سازمان و کارکنان آن، تصریح کرد: این منطقه عملیاتی به‌منظور حفظ و بهبود سلامت جسم و روان کارکنان خود تلاش می‌کند و مؤثرترین اقدام در این زمینه را  ارتقای فرهنگ اچ‌اس‌ئی می‌داند.

کد خبر 318900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =