تاسیسات آبرسانی آغاجاری در خدمت روستاهای خوزستان

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری از آبرسانی روزانه به ۴۵ روستا و شهر در جنوب شرق خوزستان خبر داد و گفت بیش از نیمی از ظرفیت تاسیسات آبرسانی این شرکت به آبرسانی به روستاها و شهرهای خوزستان اختصاص یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، پژمان قضائی‌پور، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت:‌ این شرکت دارای تأسیسات آبرسانی مهمی است که برای تأمین آب تأسیسات، واحدهای عملیاتی و منازل سازمانی احداث شده‌اند، اما با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، حدود ۶۰ درصد آب تولیدی این شرکت به‌صورت مستمر و روزانه به شهرها و روستاهای مناطق پیرامونی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: تعداد ۳۰ روستا از توابع شهرستان‌های بهبهان، هندیجان و امیدیه  به‌صورت روزانه و مستمر از آب تولیدی آبرسانی سردشت زیدون با مجموع دبی ۲۰ هزار مترمکعب بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در ادامه به آبرسانی جایزان اشاره کرد و گفت: مقدار آب تولیدی تلمبه‌خانه جایزان ۱۷ هزار مترمکعب در روز است که حدود ۶ هزار متر مکعب از این آب به شهر جایزان و روستاهای تابع و شهرک آزادی اختصاص می‌یابد.

قضائی‌پور با اشاره به تأسیسات آبرسانی چم‌نظامی بیان کرد: تولید روزانه این واحد آبرسانی ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب است که ۳ هزار مترمکعب آن به مصرف روستاهای آب باران، سربند، کوی ابوذر، میانکوه و نمره یک میانکوه می‌رسد.

وی نقش شرکت نفت و گاز آغاجاری در رفع بحران کم‌آبی شهر امیدیه در سال‌های گذشته را یادآور شد و عنوان کرد: این شرکت از سال ۱۳۹۷ با احداث ۲۳ کیلومتر خط لوله ۱۶ اینچ آب در مسیر جایزان به امیدیه و تأمین روزانه ۱۰ هزار مترمکعب آب برای مصارف شهری این شهرستان، به رفع معضل کم‌آبی کمک کرده است و اخیراً نیز با تخصیص روزانه ۱۵ هزار مترمکعب آب تولیدی خود به شهرستان امیدیه به این مشارکت تداوم بخشیده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری به نقش‌آفرینی شرکت آغاجاری در بحران اخیر تنش آبی خوزستان اشاره کرد و گفت: با هماهنگی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب یک‌ دستگاه تانکر با ظرفیت ۱۸ هزار مترمکعب به‌مدت سه ماه تا پایان فصل تابستان برای روستاهای تحت تنش آبی در شهرستان رامشیر اختصاص یافت و در روزهای پیش‌رو نیز بنا به درخواست فرمانداری امیدیه دو دستگاه تانکر آب سیار برای روستاهای بخش مرکزی امیدیه آماده همکاری است.

قضائی‌پور افزود: در مجموع آب تولیدی روزانه از سوی آبرسانی‌های شرکت آغاجاری ۸۰ هزار مترمکعب است که از این مقدار حدود ۵۵ درصد در اختیار امور آبفای مناطق همجوار تأسیسات برای توزیع در روستاها و شهرهای یادشده قرار می‌گیرد.

کد خبر 319030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =