گوره - جاسک جایگاه سازندگان و پیمانکاران ایرانی را تقویت کرد

مدیر کارخانه پتکو در اجرای طرح ساخت خط لوله گوره - جاسک گفت: این طرح جایگاه سازندگان تجهیزات نفت و پیمانکاران ایرانی را تقویت کرد.

به گزارش شانا، میرجعفر سیدحمزه درباره تعهدهای پتکو در اجرای این طرح گفت: ۱۰ پمپ از مجموع ۵۰ پمپ این پروژه بر اساس طراحی و مدل‌سازی پتکو طراحی شده است و افزون بر این، پتکو پمپ‌های تخلیه مخازن و پمپ‌های جانبی ایستگاه‌ها را نیز آماده می‌کند.  

وی اعتمادسازی به شرکت‌های داخلی برای تولید پمپ‌های بزرگ را از رویکردهای مثبت طرح گوره - جاسک برشمرد و افزود: از آنجا که ساختار پتکو، ساخت پمپ‌های بزرگ است و خط تولید آن هم برای همین هدف طراحی شده است، ساخت پمپ‌های مربوط به این طرح و پمپ‌های جدید تمرین مناسبی برای پتکو بود و در طول این کار بیش از ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش نیرو داشتیم. حسن این اعتمادسازی آن بود که گروه طراحی و اجرای پروژه به انجام پروژه‌های بزرگ عادت کردند و انحصار شرکت‌های خارجی را شکستند.  

وی با تأکید بر اهمیت راهبردی این پروژه به‌دلیل تنوع‌بخشی به مسیرهای صادرات نفت خام و دور زدن تنگه هرمز، گفت: منطقه جاسک می‌تواند در حاشیه این خط لوله از نظر اشتغال‌زایی و درآمدزایی توسعه یابد. این طرح سبب تقویت جایگاه سازندگان تجهیزات نفت شد و گروه کارفرما، پیگیری بسیار فشرده‌ای داشت و به طور مستمر، مشکلات را از نزدیک بررسی می‌کرد و راهگشا بود.

پتکو بزرگ‌ترین تولیدکننده پمپ‌های کولینگ پتروشیمی و بزرگ‌ترین تولیدکننده پکیج‌های آتش‌نشانی در کشور است.

کد خبر 319065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =