ابلاغ راهنماهای ایمنی بازرسی فنی در شرکت ملی نفت ایران

مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از ابلاغ ویرایش نخست ‌راهنماهای ایمنی در فعالیت‌های بازرسی فنی و کنترل خوردگی به کل زیرمجموعه‌های این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا، سید نورالدین خاکساران رضوی، معاون برنامه‌ریزی و تلفیق طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: ‌راهنماهای ایمنی در فعالیت‌های بازرسی فنی و کنترل خوردگی که به همت کارگروه طرح استقرار مدیریت خوردگی و بازرسی فنی شرکت ملی نفت ایران و مدیریت پژوهش و فناوری به‌منظور بهره‌برداری و بکارگیری در فعالیت‌های عملیاتی مربوطه برای نخستین بار به صورت جامع از سوی دانشگاه صنعت نفت تدوین شده، از سوی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به همه زیر مجموعه‌های این شرکت ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: این راهنماها باتوجه به نیازهای مطرح‌شده از سوی شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران در دستورکار کارگروه مدیریت خوردگی و بازرسی فنی قرار گرفت و طی حدود هشت ماه ویرایش نخست آن با ۲۸ سرفصل تدوین شد.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و تلفیق طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، مقرر است نظرات اصلاحی یا تکمیلی پس از اجرای این راهنماها در شرکت‌ها، طی مدت حداقل یک سال برای تکمیل ویرایش‌های بعدی به مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی بازتاب داده شود.

بر اساس گزارش این معاونت، ‌راهنماهای ایمنی با ۲۸ عنوان در زمینه فعالیت‌هایی همچون کار با انواع مواد شیمیایی (از جمله بازدارنده‌های خوردگی)، بازرسی مخازن تحت فشار، بازرسی مواد کامپوزیتی و فایبرگلاس، بازرسی سیستم‌های حفاظت کاتدی در تاسیسات خشکی و دریا، بازرسی رنگ و پوشش، بازرسی در عملیات پرتونگاری، بازرسی انبار مواد شیمیایی و رنگ، بازرسی از داخل ظروف و... تهیه شده‌اند که افزون بر شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران در اختیار شرکت‌ ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز قرار گرفته است.

کد خبر 319200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =