طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در سخت‌ترین شرایط جهانی اجرا شد

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس به واگذاری این پروژه در سال ۹۴ با ۱۸ درصد پیشرفت به هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و گفت: تکمیل این پروژه یک حرکت جهشی بود زیرا حتی با سخت‌تر شدن شرایط بین‌المللی نیز انجام شد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمود امین‌نژاد امروز (یکشنبه، دهم مردادماه) در آیین نکوداشت سال طلایی صنعت پتروشیمی و بهره‌برداری از ۱۷ طرح از سبد طرح‌های جهش دوم در یک سال اظهار کرد: صحبت از پالایشگاه گاز را در شرکت ملی صنایع پتروشیمی را نشان‌دهنده یک تحول عظیم در ورود صنایع پایین دست به صنایع بالادست نفت است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای موفق پروژه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس این مرزبندی‌ها بین صنایع بالادست و پایین‌دست شکسته شد، افزود: امیدواریم در گام‌های بعدی، این شرکت به‌عنوان بخش خصوصی ورود و پروژه‌هایی را که وابستگی زیادی از بابت تأمین خوراک دارد را اجرا کند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس به واگذاری این پروژه در سال ۹۴ با تصمیم راهبردی مهندس زنگنه به هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و ادامه داد: کل پیشرفت این پروژه در هنگام واگذاری ۱۸ درصد بود اما تکمیل این پروژه یک حرکت جهشی بوده است زیرا حتی با سخت‌تر شدن شرایط بین‌المللی نیز انجام شد.

امین‌نژاد با بیان اینکه با اجرای پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، آرزوی ۱۱۰ ساله صنعت نفت برای جمع‌آوی و فرآورش گازهای همراه نفت برآورده شد، گفت: این گازهای همراه نفت، ارزش افزوده و ثروت برای کشور است.

وی راه‌اندازی پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس را یکی از افتخارآفرین‌ترین راه‌اندازی‌ها در کنار کل پروژه‌های پارس جنوبی دانست و گفت: پس از ورود گاز ترش به این پالایشگاه، در کمتر از هفت روز ما به محصول رسیدیم.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس ادامه داد: جایگاه بالای این پالایشگاه در تأمین خوراک پتروشیمی‌ها و سبد انرژی کشور بسیار حائز اهمیت است.

امین‌نژاد به تعمیرات اساسی ان‌جی‌ال‌ها از سوی این شرکت اشاره کرد و افزود: پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس با ظرفیت ۶۰ درصد در حال فعالیت است و ارزآوری بالایی دارد.

وی گفت: طرح پالایش گاز «بیدبلند خلیج فارس» در میان فینالیست‌های جایزه برترین ابرپروژه‌های جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی قرار گرفت.

کد خبر 319226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =