پازل صادرات پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در ماهشهر تکمیل می‌شود

پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس با پایان عملیات ساختمان و نصب پروژه عظیم تأسیسات و مخازن ذخیره‌سازی محصولات صادراتی در اسکله مجیدیه بندر ماهشهر، وارد مرحله پیش‌راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، این پروژه با ۷۳۶ میلیون دلار اعتبار در مساحت ۶۴ هکتار به‌منظور ذخیره‌سازی و صادرات محصولات ارزشمند پروپان، بوتان، و پنتان پلاس در حال تکمیل است و در گام‌های پایانی برای بهره‌برداری قرار دارد.

محمود امین‌نژاد، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در این باره گفت: این پروژه به‌عنوان قطعه نهایی برای تکمیل پازل صادرات پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به شمار می‌آید که با بهره‌برداری از این مجتمع مسیر صادرات محصولات با ایمنی و سرعت بیشتری آسان می‌شود.

وی تصریح کرد: این مجتمع با دارا بودن دو مخزن ذخیره محصول پروپان با ظرفیت ۹۰ هزار مترمکعب، دو مخزن ذخیره محصول بوتان با ظرفیت ۴۴ هزار مترمکعب و دو مخزن ذخیره محصول پنتان پلاس با ظرفیت ۵۸ هزار مترمکعب، قابلیت ذخیره‌سازی در مجموع ۱۹۲ هزار تن محصولات صادراتی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس را خواهد داشت.

امین‌نژاد ادامه داد: به‌منظور احداث و تکمیل پروژه تأسیسات و مخازن صادراتی بیش از ۹۰۰ میلیون مترمکعب خاک‌برداری، ۲۴۰ کیلومتر شمع‌کوبی، اجرای ۱۰۰ کیلومتر خطوط انتقال محصولات، یک میلیون و ۵۵۰ هزار اینچ قطر عملیات جوشکاری، ۱۴۶۷ تن نصب تجهیزات ثابت، ۵۴۰ تن تجهیزات دوار، ۸۲۲۵ تن ساخت و نصب مخازن، ۱۵ عدد پروژه برق‌رسانی، ۶۱۳ کیلومتر کابل‌کشی ابزار دقیق و ۲۸۴ کیلومتر کابل‌کشی برق تاکنون انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس گفت: هم‌اکنون در بخش خطوط انتقال محصول، عملیات نهایی نشت‌یابی و رطوبت‌زدایی در حال اتمام و در بخش مجتمع واحدهای تولید نیتروژن، هوای ابزار دقیق و همه پمپ‌های آتش‌نشانی با ظرفیت کامل برای انجام عملیات پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی عملیاتی هستند، همچنین مخازن ذخیره‌سازی با انجام عملیات رطوبت و اکسیژن‌زداییآماده انجام عملیات آزمون‌های سردسازی هستند و سرانجام پیش‌بینی می‌شود مهرماه امسال این مجتمع به بهره‌برداری کامل برسد.

کد خبر 318860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =