ورود شرکت‌های فناور برای تولید غشاهای RO سودآور است

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس به اهمیت المان غشایی RO در واحدهای آب شیرین‌کن اشاره و تأکید کرد: ورود شرکت‌های فناور و دانش بنیان به این صنعت افزون بر رفع چالش و نیاز صنایع، از نظر اقتصادی و سودآوری نیز بسیار ارزشمند خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شانا، علی زال‌خانی امروز (دوشنبه، ۱۱ مردادماه) در سومین رویداد به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری اولترافیلتر و غشاهای اسمز معکوس مصرفی پتروشیمی با اشاره به اهمیت شیرین‌سازی آب اظهار کرد: کمتر از ۲ درصد از منابع آبی شیرین جهان قابل دسترس است که از این مقدار نیز تنها یک صدم درصد به راحتی از طریق رودخانه‌ها قابل دسترس است و باید بیشتر به موضوع تصفیه و شیرین‌سازی آب توجه کرد.

وی به بحران کمبود آب در ایران و نبود مدیریت مصرف کافی و حفاظت و صیانت از منابع اشاره کرد و افزود: ضروری است که با وجود سواحل پهناور دریا از فناوری‌های نمکزدا برای شیرین‌سازی آب شور در کشور بهره برد.

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس با اشاره به انواع روش‌های شیرین‌سازی آب درباره روش اسمز معکوس (RO) که یکی از متداول‌ترین روش‌ها در دنیاست، گفت: جداسازی بدون تغییر فاز و انرژی مصرفی پایین، نصب آسان و کم هزینه، فضای کم مورد نیاز، قابلیت اتوماسیون و بهره‌برداری آسان، طراحی ماژولار و امکان توسعه سیستم، اقتصادی بودن و سازگاری با محیط زیست از مزایای این روش است.

زال‌خانی به اهمیت المان غشایی RO در واحدهای آب شیرین‌کن اشاره و تأکید کرد: واحد آب شیرین‌کن فجر انرژی خلیج فارس با ظرفیت اسمی بیش از ۱۲ هزار مترمکعب در ساعت سالانه به بیش از ۲ هزار المان غشایی RO نیاز دارد بنابراین ورود شرکت‌های فناور و دانش بنیان به این صنعت افزون بر اینکه یکی از چالش‌ها را برطرف می‌کند، از نظر اقتصادی و سودآوری نیز بسیار ارزشمند خواهد بود.

کد خبر 319269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =