ایران هیچ محدودیتی را در تولید و صادرات نفت خود نمی‌پذیرد

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با اشاره به اینکه ایران همواره یکی اعضای فعال و مهم اوپک بوده و هست تصریح کرد که این کشور با عادی شدن شرایط، هیچ محدودیتی را در تولید و صادرات نفت خود نمی‌پذیرد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، کاظم غریب‌آبادی امروز (پنجشنبه، ۱۴ مردادماه) در حساب کاربری توئیترش نوشت: «این موضوع، صرفا یک تصمیم ملی خواهد بود نه تصمیمی که از طریق تلاش‌های مشترک اتخاذ شود.»

پیش‌تر میخائیل اولیانوف، سفیر و نماینده دائم روسیه در وین با انتشار متنی در حساب کاربری توئیترش، اظهارامیدواری کرده بود که با لغو تحریم‌ها، ایران به تلاش‌ها برای حفظ ثبات بازار نفت بپیوندد.

وی گفته بود: ایران پس از احیای صادرات نفت خود، در اقدام‌های اوپک پلاس برای تثبیت قیمت‌ها در بازار جهانی نفت مشارکت می‌کند.

وی در توئیتی در پاسخ به توئیت نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین نوشته بود: «یک پیام مهم. امیدواریم که پس از لغو تحریم‌های ایران و احیای صادرات نفت این کشور، تهران به تلاش‌های اوپک پلاس برای حفظ ثبات بازار جهانی نفت بپیوندد.»

غریب‌آبادی نیز در حساب کاربری توئیترش نوشته بود: «ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پیام تبریک محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک، از دبیرخانه این سازمان بخاطر تلاش هایش برای حفظ ثبات در بازار جهانی نفت در طول دو سال اخیر قدردانی کرده و برای او و همکارانش آرزوی موفقیت کرد.»

ائتلاف اوپک پلاس از ۲۳ کشور تولیدکننده عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تشکیل شده است.

این ائتلاف ماه آوریل ۲۰۲۰ در میانه رکود تقاضا ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و کاهش قیمت‌ها، تولید خود را به طور بی‌سابقه‌ای ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد. این نهاد به تدریج بخشی از عرضه را احیا کرد و رقم کاهش عرضه را به حدود ۵.۸ میلیون بشکه در روز رساند.

اعضای اوپک پلاس در نوزدهمین نشست وزارتی این ائتلاف ضمن موافقت با تغییر خط پایه تولید پنج کشور از مه ۲۰۲۲ و افزایش عرضه روزانه ۴۰۰ هزار بشکه برای هر ماه تا دسامبر ۲۰۲۲ موافقت کردند.

کد خبر 319445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =