۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
  • کد خبر: 319562
قیمت نفت برنت به زیر ۷۰ دلار رفت

قیمت نفت خام برنت در پی دور تازه محدودیت‌های ناشی از افزایش شمار ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا و افزایش ارزش دلار، با بیش از یک دلار کاهش به زیر ۷۰ دلار برای هر بشکه رسید.

به گزارش شانا به نقل از رویترز، قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۱۱ و ۴۳ دقیقه امروز (دوشنبه، ۱۸ مردادماه) با یک دلار و ۵۲ سنت کاهش به ۶۹ دلار و ۱۷ سنت و  قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با یک دلار و ۶۴ سنت کاهش به ۶۶ دلار و  ۶۴ سنت رسید.

در پی افزایش ارزش دلار آمریکا و نگرانی‌ها از اعمال دور تازه محدودیت‌های ناشی از افزایش شمار ابتلا به ویروس کرونا در قاره آسیا که می‌تواند تقاضای سوخت در جهان را تحت تأثیر قرار دهد، تداوم داشت، روند کاهشی قیمت نفت که از هفته گذشته آغاز شده است، در ساعت‌های اولیه امروز (دوشنبه، ۱۸ مردادماه) معاملات بازارهای آسیایی تداوم داشت، به‌طوری‌ که قیمت نفت خام برنت نزدیک به  دو درصد کاهش یافت.

گوردون رمزی، تحلیلگر مؤسسه آربی‌سی در یادداشتی نوشت: نگرانی‌ها درباره کندشدن روند تقاضای جهانی نفت در پی افزایش سرعت شیوع نوع دلتا دوباره پدیدار شده است.

تحلیلگران بانک استرالیا و نیوزلند نیز دور تازه محدودیت‌ها در چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، را عامل اصلی تیره‌ شدن چشم‌انداز رشد تقاضا دانستند.

کد خبر 319562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =