اوجی چالش‌های وزارت نفت را می‌شناسد

عضو کارگروه نفت، گاز و پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد که «جواد اوجی» چالش‌های موجود در وزارت نفت و مجموعه صنعت گاز و نفت را می‌شناسد و می‌تواندبه حل مسائل کمک کند.

حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به معرفی «جواد اوجی» به‌عنوان وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم، اظهار کرد: برآورد من این است آقای اوجی از نمایندگان مجلس رأی اعتماد مناسب می‌گیرد. وی از دل وزارت نفت آمده، حوزه کاری‌اش کاملاً تخصصی است و پیش از این هم معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران بوده که بخش مهمی در این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: ما امروز در حوزه گاز از نفت هم فعال‌تر هستیم؛ هم به لحاظ تأمین نیازهای داخلی، هم در صادرات و هم از نظر استخراج در جایگاهی که در حوزه نفت داریم. حالا وی پس از مقطعی که در دولت گذشته در وزارت نفت نبوده و در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حضور داشته است و در آنجا هم در حوزه‌های صنعت نفت کار کرده، به این وزارتخانه بازمی‌گردد.

این عضو کارگروه نفت، گاز و پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در مجموع به نظرم از آنجا که وی هم وزارتخانه را می‌شناسد و هم مجموعه وزارتخانه از وی شناخت دارد گزینه مناسبی برای تصدی‌گری وزارت نفت است و ما هم به‌طور حتم کمک می‌کنیم که ان‌شاءالله رأی بیاورند.

فیروزی تأکید کرد: البته در کنار آن مطالبات نمایندگان پابرجاست زیرا بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی از حوزه‌های بسیار مهم کشور هم از نظر درآمدزایی و ارزآوری و هم از حیث زیرساخت‌هاست و به‌طور حتم وزارت نفت باید به این سمت برود که از خام‌فروشی در حوزه‌های مختلف جلوگیری شود، ما باید به سمت ارزش افزوده و تکمیل زنجیره و حوزه‌ها از جمله نفت و پتروشیمی برویم و از خام‌فروشی جلوگیری کنیم. 

وی با بیان اینکه آقای اوجی چالش‌های موجود در وزارت نفت و مجموعه صنعت گاز و نفت را می‌شناسد و می‌تواند با اشرافی که دارد به حل مسائل کمک کند، افزود: اگر ما چند گزینه خوب برای وزارت نفت در کشور داشته باشیم، به‌طور حتم یکی از آنها آقای اوجی است که این عرصه را خوب می‌شناسد و در این عرصه خوب کار کرده است، از سویی ضوابط ساختار داخلی این عرصه را می‌داند و هم در حوزه همکاری‌های خارجی کار کرده است.

این عضو کارگروه نفت، گاز و پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آقای اوجی در حقیقت در تنوعی از حوزه‌های این وزارتخانه سابقه کار دارد که به نظر می‌آید ما کمتر شخصی در حوزه وزارت نفت داریم که ترکیب تخصص‌ها و فعالیت‌ها را تجربه کرده باشد.

کد خبر 319873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =