بازگشت به بازار؛ مهمترین چالش وزیر پیشنهادی نفت

کارشناس ارشد حوزه انرژی مهمترین چالش وزیر پیشنهادی نفت را بخش بین‌الملل این صنعت و بازگشت به بازار نفت دانست.

سید مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره گزینه پیشنهادی وزارت نفت اظهار کرد: نقطه مثبت و قوت آقای اوجی حضور سالیان پیاپی در صنعت نفت و گذراندن مراحل مختلف در این صنعت از کارشناس تا مدیریت بوده است.

وی مهمترین چالش آقای اوجی در مدیریت صنعت نفت را بخش بین‌الملل این صنعت و بازگشت به بازار نفت دانست و تصریح کرد: راه حل این موضوع استفاده از معاون و مشاوران کاردان و دارای دانش و جایگاه بین‌المللی برای به دست آوردن دوباره بازارهای نفت، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) و مجمع بین‌المللی انرژی (آی‌ئی‌اف) است.

معاون پیشین امور بین‌الملل وزیر نفت با تأکید بر اینکه توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز در کنار دیپلماسی نفتی و تجارت آن چهره جهانی نفت کشور را شکل خواهد داد، افزود: این ضرورت‌ها، مدیران آگاه و شجاع را طلب می‌کند که در کنار وزیر به آنها تحقق بخشند.

حسینی از تحول در جذب سرمایه خارجی و همکاری توسعه‌ای با شرکت‌های خارجی نیز به‌عنوان دیگر چالش‌های وزیر پیشنهادی نفت یاد کرد.

به گزارش شانا، جواد اوجی متولد ۱۳۴۵ شیراز و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت است. وی فعالیت خود در صنعت نفت را از سال ۱۳۶۹ آغاز کرده است.

در سابقه کاری اوجی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، عضو هیئت امنای دانشگاه صنعت نفت و مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی دیده می‌شود.

کد خبر 319885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =