۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
  • کد خبر: 319925
واکسیناسیون کارکنان صنعت نفت تهران آغاز شد

واکسیناسیون کارکنان صنعت نفت شاغل در تهران (واجد شرایط اعلام شده از سوی وزارت بهداشت) با مساعدت و هماهنگی معاونت امور تولید و کمیته بحران سطح ۳ شرکت ملی نفت ایران، در باشگاه نفت تهرانسر آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، فرخ علیخانی، معاون امور تولید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: باهدف قطع زنجیره انتشار کرونا، حفظ سلامت کارکنان و متعاقب آن پایداری تولید نفت و گاز، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای واکسیناسیون کارکنان سکوهای دریایی نفتی و گازی انجام و واکسیناسیون آنان از اواخر تیرماه آغاز شد.

وی درباره واکسیناسیون سایر کارکنان صنعت نفت گفت: با هماهنگی‌هایی که با سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و وزارت بهداشت صورت گرفت، سهمیه‌ای برای کارکنان مناطق عملیاتی در جزایر سیری، لاوان، بهرگان، خارک و همچنین عسلویه و مناطق نفت‌خیز جنوب در نظر گرفته شد که از اواسط مردادماه واکسیناسیون کارکنان این مناطق نیز آغاز شد.

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر اهمیت واکسیناسیون کارکنان عملیاتی، از آغاز واکسیناسیون کارکنان شاغل در ستاد تهران خبر داد و افزود: با توجه به پروتکل‌های موجود وزارت بهداشت، تمامی مراکز شرکت ملی نفت ایران مورد بررسی قرار گرفت و مرکز تهرانسر به این منظور تأیید و کمبودها و نیازهای این مرکز در سریعترین زمان برطرف شد. عملیات مانور واکسیناسیون تهران هم از ۲۶ مردادماه به صورت رسمی آغاز شد؛ اما هم‌ اکنون  بر اساس دستورعمل‌های وزارت بهداشت (رده‌های سنی و گروه‌های پرخطر) واکسیناسیون انجام می‌شود.

به گفته علیخانی، کارکنان جامعه هدف از سیستم منابع انسانی استخراج و برای آن‌ها پیامک ارسال می‌شود؛ همچنین تفاوتی بین انواع گروه‌های استخدامی (رسمی، قراردادی، پیمانکاری) وجود ندارد و همه همکاران در نهایت واکسینه می‌شوند.

وی در مورد مدت زمان فعالیت این مرکز نیز گفت: شرایط به‌گونه‌ای آماده شده که پس از تزریق دوز اول، تزریق دوز دوم همکاران نیز انجام شود و بنابراین این مرکز باید چندین ماه دایر باشد.

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران در مورد کارکنان واکسیناتور با بیان اینکه این همکاران به‌صورت داوطلبانه انتخاب شده‌اند، چرا که این مرکز تعطیلی ندارد و افراد باید تمایل و توان برای انجام این مأموریت مهم را داشته باشند، ادامه داد: این افراد طی چند هفته گذشته آموزش‌های لازم را برای انجام واکسیناسیون دیده‌اند و هرچقدر این مرکز بتواند جامعه بیشتری را تحت پوشش واکسیناسیون قرار دهد، ورودی بیمارستان‌ها کمتر خواهد شد.

علیخانی افزود: بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، امکان تزریق واکسن صرفا برای جامعه هدف ممکن بوده و ناظر وزارت بهداشت و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بر اجرای دقیق آن نظارت دارد؛ پنج گیت تزریق واکسن در این مرکز، روزانه امکان تزریق حدود ۷۰۰ دوز واکسن به افراد را فراهم کرده و علاوه بر امکانات تزریق واکسن، پزشک و آمبولانس ویژه در این مرکز مستقر شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: این مرکز برای پوشش همه کارکنان صنعت نفت (شرکت‌های نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی) در شهر تهران در نظر گرفته شده است.

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: این اقدام مهم به صورت یک کار تیمی منسجم با برنامه‌ریزی و هماهنگی واحدهای مختلف و حمایت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و همکاری سازمان بهداشت و درمان نفت، معاونت تولید، بخش‌های مختلف منابع انسانی شرکت نفت (واحدهای پشتیبانی ‌و امور کارکنان)، بسیج، حراست، روابط عمومی، بهداشت، ایمنی و محیط زیست، فناوری اطلاعات و کارکنان باشگاه تهرانسر انجام شد که که جا دارد از همه همکارانی که در واحدهای مختلف شرکت برای برپایی این مرکز به‌صورت شبانه‌روزی تلاش کردند، قدردانی کنم.

کد خبر 319925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =