۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
  • کد خبر: 320109
افزایش ۱۰ درصدی بومی‌سازی صنعت گاز در سال ۱۴۰۰

رئیس امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر وابستگی حداقلی صنعت گاز به کالاهای خارجی اعلام کرد بومی‌سازی این صنعت امسال ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حمید نجفی اظهار کرد: هدف کلان امور تخصصی بازرگانی و کالا این است که بخش خصوصی را در ساخت، نصب و بهره‌برداری پالایشگاه‌ها، ایستگاه‌های تقویت فشار و مخازن ذخیره‌سازی با عبور از مسیر بومی‌سازی بیش از پیش دخالت دهد. این مهم که با هدف افزایش تأمین‌کنندگان کالا انجام شده، ما را به اهداف خود در سال ۱۳۹۹ در مبحث داخلی‌سازی کالاها در بخش‌های مختلف انتقال و پالایش نزدیک و نزدیک‌تر کرد.

>>> بیشتر بخوانید؛

صرفه‌جویی ۲۵۰ میلیون یورویی با بومی‌سازی اقلام صنعت گاز

وی ادامه داد: این در حالی است که ایجاد ساختاری منسجم با توجه به وظایف سازمانی، توجه به درآمدها و هزینه‌ها، همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص در چند سال اخیر، سبب پیشرفت چشمگیر این شرکت در زمینه خودکفایی در بخش‌های مختلف پالایشگاهی، انتقال گاز و گازرسانی شده است.

رئیس امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه حمایت از ساخت داخل در شرکت ملی گاز ایران از پیش‌تر یعنی حدود ۳۰ سال پیش شکل گرفت، گفت: ترغیب تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی به ساخت کالاهای با کیفیت بالا و قیمت مناسب و معرفی آنها به مجریان طرح و متقاضیان کالا و تقویت بنیه مالی آنان از طریق خریدهای مستمر، تفسیری کامل از حمایت از کالای ایرانی است.

نجفی تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران اکنون کمترین وابستگی را به کالاهای خارجی دارد و این رویداد مهم تنها به‌واسطه آن است که این شرکت در دهه‌های گذشته تلاش داشته تا همیشه بین بخش صنعت و بازرگانی وحدت رویه و پیوندی خوب ایجاد کند.

وی در پایان با بیان اینکه امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران، تلاش دارد به‌عنوان حلقه واسط میان تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی، بهترین عملکرد را داشته باشد، اظهار کرد: هدف‌گذاری ما برای امسال افزایش ۱۰ درصدی بومی‌سازی در بخش انتقال تا ۷۰ درصد و پالایش تا ۶۰ درصد است که این مهم بی‌شک انجام می‌شود.

کد خبر 320109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =