رئیسی: جلوگیری از خام‌فروشی در بخش پتروشیمی ضرورت است

رئیس‌جمهوری ضمن تأکید بر لزوم توجه به صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در مسیر افزایش اشتغال، خواستار تقویت این بخش در استان خوزستان شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر یک روزه خود به خوزستان شامگاه جمعه، (پنجم شهریورماه) در نشست شورای اداری و جمع مدیران این استان با اشاره به گزارش‌های ارائه‌شده درباره مشکلات و اقدام‌های انجام‌شده برای رفع آنها، گفت: رفع مشکلات خوزستان نیازمند روحیه‌ای جهادی و بسیجی است و باید کار مضاعفی انجام شود.

وی تعریف برنامه‌ای کوتاه‌مدت برای رفع مشکلات را ضروری و فوری دانست و افزود: مدیران خوزستان باید پیش‌بینی کنند که چه اقدام‌هایی باید انجام دهیم تا هرچه سریع‌تر مشکلات این استان حل شود و در این راه مدیران باید کار را با جدیت دنبال کنند و به نامه‌نگاری با مرکز بسنده نکنند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه باید با تلاش شبانه‌روزی عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم، تأکید کرد: این کار با روحیه‌ای جهادی و بسیجی شدنی است و باید مانند دوران دفاع مقدس برای رفع موانع و مشکلات عمل کنیم.

استقبال از طرح‌های اشتغال‌زا در خوزستان

رئیسی در ادامه با بیان اینکه حل مشکلات استان خوزستان و انجام کارها نیازمند این است که مدیران در استان مستقر باشند و با مدیران پروازی کار انجام نمی‌شود، گفت: باید درباره مدیران پروازی بازنگری شود.

وی در ادامه نظارت مداوم بر روند انجام امور را ضروری خواند و اظهار کرد: نظارت به‌ویژه نظارت درون‌سازمانی با چشمان بینای مدیران استان خوزستان باید همواره در دستور کار باشد.

رئیس‌جمهوری همچنین ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری در خوزستان را از جمله مسائل مهم و در دستور کار دولت برشمرد و گفت: از هر طرحی برای ایجاد اشتغال در استان حمایت می‌کنیم.

رئیسی ضمن تأکید بر فعال کردن بخش‌هایی از صنایع و ظرفیت خالی خطوط تولیدی با هدف ایجاد اشتغال در استان تصریح کرد: ظرفیت‌های خالی که در صنایع خوزستان وجود دارد برای ایجاد اشتغال بسیار مهم است و باید این ظرفیت‌ها فعال شوند، البته مشکلات بسیار پیچیده‌ای هم ندارند و می‌توان به‌سرعت آنها را برطرف کرد.

توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی اشتغال‌زایی و ارزش افزوده بالا به همراه دارد

وی با اشاره به لزوم توجه به صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در مسیر افزایش اشتغال، یادآور شد: صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در کنار ارزش افزوده بالا، ظرفیت افزایش اشتغال دارند، بنابراین باید تلاش کنیم در بخش پتروشیمی، خام‌فروشی نکنیم و این از ضرورت‌هایی است که باید در استان خوزستان تقویت شود.

رئیس‌جمهوری درباره احیای  ۵۵۰ هزار هکتار از زمین‌های استان که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، اظهار کرد: درباره بخش قابل توجهی از این زمین‌ها هنوز اقدامی نشده است و از معاون اول ریاست جمهوری می‌خواهم در نشستی با مسئولان مربوطه، کار را عملیاتی و اجرایی کنند و به‌سرعت طرح‌های مربوط به این موضوع پیگیری شود. این ۵۵۰ هزار هکتار می‌تواند افزون بر ایجاد اشتغال بسیار و رونق جدی در بخش کشاورزی، مشکلات خوزستان را حل کند.

رئیسی با اشاره به مشکل آب استان خوزستان، بیان کرد: مشکل اصلی آب را مدیریت بهینه آن می‌دانم و به‌طور حتم باید با دقت پیگیری شود. در این زمینه شورای عالی آب می‌تواند مشکل بسیاری از مناطق را حل کند.

وی با اشاره به طرح‌های آب‌رسانی و فاضلاب در استان خوزستان به‌صورت عام و در اهواز به صورت خاص، گفت: این از مسائل اولویت‌دار دولت است که باید با سرعت دنبال و زمان اجرای آن هم کوتاه شود.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: سه سال برای اجرای آن پیش‌بینی شده است که با توجه به مشکلات مردم خوزستان، ضرورت دارد زمان آن کوتاه‌تر شود، از این رو باید اعتبارهای لازم تخصیص داده شود و تعداد کارگاه‌های موجود در این بخش افزایش یابد تا کار با قوت دنبال شود و مردم با مشکل روبه‌رو نشوند.

 شورای راهبردی برای رسیدگی به مشکلات خوزستان تشکیل می‌شود

رئیسی بیان کرد: تشکیل شورای راهبردی برای خوزستان که نمایندگان، مسئولان عالی‌رتبه و صاحب‌نظران این استان در آن حضور داشته باشند برای پیگیری مسائل ضرورت دارد و این شورا کمک خوبی هم برای دولت است، ضمن اینکه زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار در استان باید پیگیری شود.

وی با تأکید بر اهمیت لایروبی در خوزستان، اظهار کرد: از جمله کارهایی که وزیر نیرو و مدیرانش در این استان باید دنبال کنند مسئله لایروبی است. لایروبی کاری ضروری است که می‌تواند جلو بسیاری از این تخریب‌ها و خسارت‌ها را بگیرد، باید در این زمینه از امکانات و ماشین‌آلات استان‌های دیگر استفاده شود تا کار لایروبی، رسوب‌زدایی، بازسازی و آماده‌سازی دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه تصفیه زودتر انجام گیرد تا مردم در فصل پاییز با مشکل روبه‌رو نشوند.

تأخیر در حل مشکلات خوزستان جایز نیست

رئیس جمهوری گفت: به وزیران و مدیران استان تأکید می‌کنم که مسائل خوزستان مسائلی نیست که با تأخیر با آن برخورد کنیم. به هیچ عنوان تأخیری در این قضیه جایز نیست و لازم است مدیران با انگیزه‌ مضاعف کار را به‌صورت جدی دنبال کنند.

رئیسی یادآور شد: مصوبه‌هایی را که در نشست داشتیم در دفتر ریاست جمهوری پیگیر می‌شویم، همه باید با دقت پیگیری کنند تا آثار این سفر و این نشست در زندگی مردم استان به‌سرعت ظاهر شود و مردم احساس کنند اتفاقی افتاده است.

وی تأکید کرد: عملیاتی و اجرایی شدن وعده‌ها و مصوبه‌ها در دولت ما مسئله مهمی است که مصم هستیم گزارش اقدام‌ها را به مردم گزارش دهیم.

به گزارش شانا، رئیس جمهوری پس از اینکه چهارشنبه (سوم شهریورماه) ۱۸ نفر از وزیران کابینه‌اش از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفتند، از روز پنجشنبه (چهارم شهریورماه) با حضور در مرقد امام (ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل به‌طور رسمی کار خود را با هیئت وزیران جدید آغاز کرد و امروز در سفری از پیش تعیین نشده و یک روزه به همراه مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیران کشور، نیرو، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بررسی مسائل و مشکلات مردم خوزستان راهی استان خوزستان شد.

کد خبر 320192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =