۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
  • کد خبر: 320446
بیانیه پایانی بیستمین نشست وزارتی اوپک پلاس

بیستمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس امروز (چهارشنبه، دهم شهریورماه) با انتشار بیانیه‌ای بر اهمیت ادامه تلاش‌ها برای حفظ توازن بازار نفت تأکید کرد.

به گزارش شانا، به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، بیستمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک و غیر اوپک (ONOMM) امروز (چهارشنبه، دهم شهریورماه) به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

در این نشست به ادامه آثار همه‌گیری ویروس کرونا که همچنان تردیدهایی را پیش‌روی بازارهای نفت قرار داده است، اشاره شد، در عین حال تأکید شد با تسریع احیای شرایط اقتصادی در پی کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت خام کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (اوئی‌سی‌دی)، تقویت بنیان‌های بازار ادامه دارد.

در این نشست همچنین از عملکرد مثبت کشورهای شرکت‌کننده در توافقنامه همکاری (DoC) استقبال و مجموع پایبندی اعضا (از جمله مکزیک) به کاهش تولید نفت در ماه ژوئیه ۱۱۰ درصد اعلام شد که بیانگر روند پایبندی بالای کشورهای شرکت‌کننده در این توافقنامه است.

در ادامه نشست وزارتی اوپک پلاس با توجه به بنیان‌های کنونی بازار نفت و اجماع درباره چشم‌انداز آن:

تصمیم‌ گرفته شده در دهمین نشست وزیران اوپک و غیر اوپک (آوریل ۲۰۲۰) که در نوزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس (ONOMM) هم تأیید شده بود، مورد تأکید قرار گرفت.

برنامه تسهیل توافق کاهش تولید و سازوکار تعدیل ماهانه تولید - که در نوزدهمین نشست وزیران اوپک پلاس تصویب شده بود - دوباره تأیید و بر اساس آن مقرر شد مجموع عرضه ماهانه اوپک پلاس در اکتبر ۲۰۲۱ هم ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

مهلت جبران تخطی بعضی تولیدکنندگان تا پایان دسامبر ۲۰۲۱ – با توجه به درخواست برخی کشورهای متخطی - تمدید شد، همچنین مقرر شد این کشورها برنامه‌های جبرانی خود را تا ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ ارائه کنند.

در همین حال، بر اهمیت حیاتی پایبندی کامل به سهمیه تولید اعضا و استفاده از تمدید فرصت ایجادشده برای جبران تخطی از سهمیه کاهش تولید تا پایان دسامبر ۲۰۲۱ تأکید شد.

در پایان مقرر شد بیست‌ویکمین نشست مشترک وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (اوپک پلاس) چهارم اکتبر ۲۰۲۱ (۱۲ مهرماه ۱۴۰۰) برگزار شود.

کد خبر 320446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =