۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
  • کد خبر: 322131
بیانیه بیست‌ویکمین نشست وزارتی اوپک پلاس

بیست‌ویکمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌ پلاس امروز (دوشنبه، ۱۲ مهرماه) با انتشار بیانیه‌ای بر اهمیت ادامه تلاش‌ها برای حفظ توازن بازار نفت تأکید کرد.

به گزارش شانا، به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، بیست‌ویکمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک و غیر اوپک (ONOMM) امروز (دوشنبه، ۱۲ مهرماه) به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

با توجه به بنیان‌های کنونی بازار نفت و اجماع درباره چشم‌انداز آن، کشورهای تولیدکننده نفت عضو و غیر اوپک:

۱. تصمیم‌ دهمین نشست وزیران کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک (آوریل ۲۰۲۰) که پس از آن در نشست‌های بعدی از جمله در نوزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس (ONOMM) هم تأیید شده بود، مورد تأکید قرار گرفت.

۲. برنامه تسهیل توافق کاهش تولید و سازوکار تعدیل ماهانه تولید - که در نوزدهمین نشست وزیران اوپک پلاس تصویب شده بود - دوباره تأیید و بر اساس آن مقرر شد مجموع عرضه ماهانه اوپک پلاس در نوامبر ۲۰۲۱ هم ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

۳. در همین حال، بر اهمیت حیاتی پایبندی کامل به سهمیه تولید اعضا و استفاده از تمدید فرصت ایجادشده برای جبران تخطی از سهمیه کاهش تولید تا پایان دسامبر ۲۰۲۱ تأکید شد. کشورهای متخطی باید برنامه‌های جبرانی خود را بر اساس بیانیه پانزدهمین نشست وزارتی اوپک و غیر اوپک ارائه دهند.

۴. در پایان مقرر شد بیست‌ودومین نشست مشترک وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (اوپک پلاس) چهارم نوامبر ۲۰۲۱ (۱۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰) برگزار شود.

کد خبر 322131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =