تلاش مهندسی و توسعه گاز ایران برای تقویت زیرساخت‌های گازی

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد که اجرای ۷۴۷ کیلومتر خط لوله انتقال گاز از مهم‌ترین برنامه‌های این مجموعه در سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، بهرام صلواتی گفت: بنابر برنامه پیش‌بینی‌شده امسال، احداث خطوط انتقال گاز به طول ۷۴۷ کیلومتر در دستور کار قرار دارد که شامل پروژه‌های بیدبلند - اهواز ، محمدیه (قم) - پارچین (قطعه نخست)، زاهدان - دو راهی دشتک، بیدبلند - گچساران، دیزباد - تربت حیدریه، دوراهی دشتک - زابل، ماهشهر - شادگان، ایرانشهر - پالیزان - خاش - میرجاوه و دماوند - امام‌زاده هاشم است.

وی افزود: با اجرای این پروژه‌ها ضمن تحکیم پایداری امنیت انرژی در شبکه گاز کشور و تقویت زیرساخت‌های گازی، شاهد گازرسانی به صنایع و گسترش دامنه بهره‌مندی از گاز در استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود که از جمله اولویت‌های اساسی شرکت است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران درباره بهره‌برداری از تأسیسات تقویت فشار گاز در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: احداث پروژه‌های تأسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان و خیرگو  روی خط هشتم سراسری در دستور کار امسال قرار دارد.

اجرای ۱۴۵۰ کیلومتر کابل فیبر نوری

صلواتی درباره دیگر پروژه‌های در حال اجرا، به بهره‌برداری از ۲۹۲ ایستگاه RTU و ۱۱۵۵ کیلومتر کابل فیبرنوری در حوزه دیسپچینگ و مخابرات و اجرای پروژه‌های یارد تعمیراتی فرعی زاهدان، عسلویه، ایرانشهر و کهنوج، اسکله بندر سیراف و بهره‌برداری از ایستگاه‌های کنترل فشار گاز سرخون و بندرعباس اشاره کرد.

وی تصریح کرد: همه همکاران شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با وجود سختی‌های اجرای پروژه‌ها در دوران کرونا و تحریم‌های ظالمانه با درک مسئولیت خطیری که برای توسعه زیرساخت‌های صنعت گاز بر دوش دارند، همه تلاش خود را برای دستیابی به اهداف مدنظر در سال ۱۴۰۰ به کار می‌بندند تا ثمره این تلاش‌ها آسایش، رفاه و شغل‌آفرینی در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها برای مردم سرزمین‌مان باشد.

کد خبر 320452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =