ایران تا هر زمانی که لبنان بخواهد سوخت تحویل می‌دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران مادامی که شخصیت‌ها، بازرگانان و دولت لبنان خواهان خرید سوخت از ایران باشند، این مسیر را در چارچوب‌های خود انجام می‌دهد.

به گزارش شانا، سعید خطیب‌زاده، امروز (دوشنبه، ۱۵ شهریورماه) در نشست خبری به‌صورت ویدیوکنفرانس درباره ادعای مقام‌های صهیونیست که فروش محموله سوختی به لبنان از سوی ایران را تهدید امنیتی اعلام کرده‌اند، گفت: اینکه رژیم صهیونیستی در خرید و فروش ساده محصولاتی که مردم لبنان به آن نیاز مبرم دارند، چنین ورودی دارد، نشان می‌دهد چه توطئه‌ای برای جنگ، خونریزی، بحران و تحت فشار قرار دادن مردم این کشور دارند.  

وی با تأکید بر اینکه ایران مادامی که شخصیت‌ها، بازرگانان و دولت لبنان تمایل به خرید سوخت از ایران داشته باشند، این مسیر را در چارچوب‌های خود انجام می‌دهد، افزود: نه رژیم صهیونیستی و نه دولت‌های دیگر نمی‌توانند جلو تجارت مشروع را بگیرند، روشن است که این برای امروز و آینده لبنان تأمین مایحتاج اولیه آنها ضرورت اساسی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره پرسشی درباره امضای قرارداد عراق با توتال انرژی فرانسه درباره میدان‌های مشترک نفت و گاز با ایران، تصریح کرد: از جزئیات این قرارداد مطلع نیستم. به‌طور حتم وزارت نفت جزئیات آن را پیگیری می‌کند.

خطیب‌زاده تصریح کرد: ما با کشورهای همسایه روابط دوستانه و راهبردی داریم و سعی می‌کنیم اختلاف‌نظرها را حل کنیم، درباره این موضوع و موارد دیگر منافع مردم پیگیری می‌شود و در خصوص منافع مردم و منافع عالیه هیچ کوتاهی نداریم.

کد خبر 320680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =