تأمین سوخت نیروگاه‌ها در فصل سرما در حال پیگیری است

وزیر نیرو گفت: اقدام‌های لازم برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها در زمان اوج مصرف گاز در فصل سرما با جایگزینی سوخت مایع در حال انجام است.

به گزارش شانا، علی‌اکبر محرابیان، عصر دیروز (سه‌شنبه، ۱۶ شهریورماه) در حاشیه نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران گفت: تلاش شده در بخش خانگی آمار قطعی‌های برق را به حداقل برسانیم، مردم هم ملاحظه می‌کنند این قطعی‌ها به حداقل رسیده و در بسیاری از مناطق صفر شده، در نقاطی که احتمال دارد قطعی برق داشته باشیم، به‌دلیل مشکلات فنی، افت فرکانس یا مشکلاتی از این قبیل است.

وی افزود: مشکلات مربوط به برق صنایع نیز تا حد زیادی حل شده است، برای نمونه در صنعت سیمان تا حدودی محدودیت‌ها کمتر شده است، البته صنایع باید مدیریت ساعت اوج داشته باشند و در ساعت اوج مصرف، مقدار مصرف خود را کاهش دهند و اوج مصرف خود را به ساعت‌های غیراوج منتقل کنند.

وزیر نیرو تصریح کرد: نگرانی‌هایی درباره موضوع سوخت زمستانی نیروگاه‌ها وجود دارد، ما در حالی دولت را تحویل گرفتیم که مخازن سوخت نیروگاه‌ها در حداقل ممکن است. در طول دو هفته اخیر ما و وزارت نفت در حال برنامه‌ریزی هستیم تا به نیروگاه‌ها سوخت‌رسانی داشته باشیم

محرابیان ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما این است که در زمان اوج مصرف گاز که تأمین خوارک گاز طبیعی نیروگاه‌ها به حداقل می‌رسد، آنها بتوانند از سوخت جایگزین (سوخت مایع) استفاده کنند.

محرابیان تأکید کرد: هم‌اکنون روزانه بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌ها عرضه می‌شود، اما اگر این رقم را به ۳۵ میلیون لیتر برسانیم امیدواریم ذخایر نیروگاه‌ها را تا آبان‌ماه امسال پر کنیم و شرایط پیش‌رو را پشت سر گذاریم.

کد خبر 320812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =