ایمنی خط لوله ششم سراسری انتقال گاز افزایش یافت

سرپرست منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز گفت: اتصالات عایقی با هدف افزایش عمر و ارتقای ضریب اطمینان خط لوله ششم سراسری نصب شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی نصیحت‌کن در این باره اظهار کرد: شرایط محیط پیرامونی به مرور زمان سبب خوردگی خارجی و کاهش ضخامت خطوط لوله می‌شود، به این دلیل هر ساله برنامه‌های تعمیراتی حفاظت از زنگ در دستور کار بهره‌بردار خطوط انتقال گاز قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ضرورت ایمن‌سازی شریان‌های انتقال گاز افزود: عملیات نصب اتصال عایقی (Insulation Joint) در محدوده خط ‌لوله ششم سراسری (عسلویه) با هدف ایمن‌سازی و افزایش ضریب اطمینان انتقال گاز در برنامه تعمیراتی سال ۱۴۰۰ تعریف شده بود که با تلاش کارکنان مرکز بهره‌برداری خطوط لوله عسلویه انجام شد.  

سرپرست منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: در این عملیات پس از انجام مراحل برشکاری، نصب و جوشکاری اتصالات، دو اتصال عایقی (Insulation Joint) در محدوده خط‌ لوله یادشده نصب شد که با اجرای این مهم، جریان الکتریکی مناسب با کیفیت مطلوب برای حفاظت از عوامل خوردگی در مسیر خط ششم سراسری تأثیر بسزایی دارد.

براساس این گزارش، این عملیات پس از دو روز کار تعمیراتی (۱۴ و ۱۵ شهریورماه) با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی انجام و محدوده خط ‌لوله یادشده نیز عملیاتی شد.

کد خبر 320898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =