راهبری خط لوله اتیلن غرب به اویکو واگذار شد

قرارداد بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری خط لوله اتیلن غرب میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان مالک خط و شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت (اویکو) به‌عنوان پیمانکار امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری خط لوله اتیلن غرب امروز (یکشنبه، ۲۱ شهریورماه) از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان مالک با امضای قراردادی به شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت (اویکو) واگذار شد.

این قرارداد با حضور بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و منوچهری، مدیرعامل اویک بین سیدجلال میرهاشمی، مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی و منوچهر طاهری، مدیرعامل اویکو امضا شد.

بر مبنای این قرارداد بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری از خط لوله انتقال اتیلن غرب به‌صورت یکپارچه شامل خطوط لوله و ایستگاه‌های تقویت فشار به شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت به‌عنوان پیمانکار واگذار شده است.

خط لوله اتیلن غرب با وجود اینکه از سوی دولت احداث شده هم‌زمان با واگذاری مجتمع‌های پتروشیمی، به بخش خصوصی واگذار شده بود اما شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری نهادهای نظارتی و دیگر مبادی ذی‌ربط از سال ۱۳۹۷، به‌منظور صیانت از بیت‌المال، تلاش کرد ضمن ایجاد رابطه منطقی و شفاف مالی با بخش خصوصی، وظیفه بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری این خط لوله را به‌عهده بگیرد. این شرکت ضمن تداوم توسعه همسو با وظایف حاکمیتی خود و به‌منظور حفظ و گسترش سرمایه‌های ملی و زیرساخت‌های صنعت پتروشیمی مناقصه‌ای برگزار کرد که سرانجام شرکت اویکو مردادماه امسال به‌عنوان پیمانکار بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری این خط لوله ملی مشخص شد.

کد خبر 320915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =