واکسیناسیون کرونا تقاضای نفت را احیا می‌کند

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که واکسیناسیون برای مقابله با ویروس کرونا روند احیای تقاضای نفت خام را تسریع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) روز سه‌شنبه (۲۳ شهریورماه) اعلام کرد که کاهش سه ماه تقاضای جهانی نفت به‌دلیل گسترش سویه دلتا ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال‌شده به‌ویژه در آسیا، با عرضه واکسن‌های مختلف جبران و تقاضای نفت دوباره احیا می‌شود.

این نهاد مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز کوتاه مدت ماهانه خود اعلام کرد: اکنون نشانه‌هایی مبنی بر کاهش موارد ابتلا به کرونا مشاهده می‌شود و انتظار می‌رود تقاضای نفت در ماه اکتبر یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد و احیای تقاضا تا پایان سال ادامه می‌یابد.

آژانس بین‌المللی انرژی برآورد کرد که بازار از سه ماه چهارم سال جاری میلادی جهش قابل توجهی داشته باشد، دلیل این مسئله افزایش تقاضا و پیشرفت مستمر در برنامه‌های واکسیناسیون است.

با این حال، گسترش نوع دلتای ویروس کرونا در ماه‌های اخیر سبب شد این آژانس پیش‌بینی خود از رشد تقاضا در مجموع سال جاری میلادی را ۱۰۵ هزار بشکه در روز کاهش دهد، اما برآورد خود برای سال ۲۰۲۲ میلادی را ۸۵ هزار بشکه در روز افزایش داد.

پیش‌بینی‌های آژانس بین‌المللی انرژی برای رشد تقاضا در سال جاری میلادی ۷۶۰ هزار بشکه در روز کمتر از برآوردهای روز دوشنبه (۲۲ شهریورماه) اوپک و چشم‌انداز رشد آن در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۹۵۰ هزار بشکه در روز کمتر از اوپک بود.

کد خبر 321066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =