خط لوله حدفاصل مخازن ۱۶ تا ۱۸ پایانه خارک نوسازی شد

خط لوله ۴۲ اینچ حدفاصل مخازن ۱۶ تا ۱۸ ذخیره‌سازی نفت خام پایانه‌ نفتی خارک تعویض و نوسازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز، مدیرعامل این شرکت با اشاره به ماموریت پایانه‌های نفتی در انجام عملیات دریافت، ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام کشور به‌صورت ایمن گفت: هدف اصلی ما انجام مأموریت‌ها به‌صورت ایمن و پایدار و با کمترین هزینه است که لازمه انجام این مأموریت‌ها فراهم کردن زیرساخت‌های راهبردی و حیاتی در بهترین و ایمن‌ترین حالت ممکن است.

وی با بیان اینکه یکی از نقاط قوت شرکت پایانه‌های نفتی ایران در حوزه بهسازی و ایمن‌سازی تأسیسات نفتی، توان عملیاتی فوق‌العاده است، افزود: با ارزیابی ریسکی که از سوی متخصصان این شرکت انجام شد، خطوط لوله ورودی  مخازن ۱۶ تا ۱۸ پایانه نفتی خارک با توجه به قدمت و فرسودگی و عمر بالا، نیاز به تعویض و نوسازی تشخیص داده شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: این خط لوله ۴۲ اینچ با استفاده از توان داخلی شرکت و ماشین‌آلات و کالای موجود در انبارهای شرکت تعویض و نوسازی شد.

اسدروز تصریح کرد: در این پروژه عملیات حفاری، خاکبرداری و تسطیح با حجم حدود ۱۰ هزار مترمکعب با استفاده از امکانات داخلی شرکت انجام و در ادامه عملیات برشکاری، جوشکاری، مونتاژ، تعویض خط لوله، هیدروتست و عملیات بلاست و رنگ‌آمیزی انجام شد که با توجه به انجام کار با استفاده از توان داخل صرفه‌جویی حدود ۳۵ میلیارد ریالی در بر داشت.

کد خبر 321248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =