چهارمین سفر کاری و استانی اوجی/ روز پرکار وزیر در ایلام

ایلام چهارمین مقصد سفر کاری و استانی وزیر نفت بود؛ اوجی در این سفر از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی استان ایلام و پیگیری سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری در صنعت نفت استان خبر داد.

به گزارش شانا، جواد اوجی امروز (جمعه، دوم مهرماه) در این سفر یک‌روزه که همراه با سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و جمعی از اعضای هیئت دولت انجام شد، در بدو ورود، بر سر مزار شهدای گمنام شهرستان مهران حاضر شد، سپس از طرح توسعه میدان نفتی آذر در نقطه صفر مرزی، پالایشگاه گاز و پتروشیمی ایلام بازدید کرد. حضور در میان مردم و و برگزاری نشستی مردمی در فرمانداری مهران از دیگر برنامه‌های امروز وزیر نفت بود.

اوجی در بازدید از طرح توسعه میدان نفتی آذر از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های این طرح قرار گرفت و همین‌طور با کارکنان درباره وضع حقوق و مزایای آنها گفت‌وگو کرد.

در چهارمین سفر استانی وزیر نفت به ایلام چه گذشت؟

او از برنامه‌ریزی برای حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش بالادست صنعت نفت در استان ایلام خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ۲ میلیارد دلار پروژه نیز در بخش‌های پایین‌دست تعریف شده است، به این ترتیب در مجموع ۴ میلیارد دلار طی چهار، پنج سال آینده در طرح‌ها و پروژه‌های صنعت نفت این استان سرمایه‌گذاری می‌شود.

وزیر نفت از برنامه‌ریزی وزارت نفت برای ساخت نخستین پارک زنجیره صنایع تکمیلی پ‌پ (پلی‌پروپیلن) در استان ایلام در مجاورت پالایشگاه ایلام خبر داد و اظهار کرد: وزارت نفت متعهد می‌شود از طریق هلدینگ پترول مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به این طرح کمک کند و ان‌شاءالله با فعال شدن سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، ساخت نخستین پارک زنجیره صنایع تکمیلی در این استان آغاز شود و ظرف دو تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی ایلام

اوجی همچنین اعلام کرد که به موازات طرح‌های توسعه‌ای، بحث مسئولیت اجتماعی نیز مورد توجه ویژه است. وی گفت: ۱۱۷ پروژه مسئولیت اجتماعی با ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در استان ایلام تعریف شده که در این میان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی جاده‌های حادثه‌خیز در نظر گرفته شده است.

او سپس در نشست مردمی که در فرمانداری مهران برگزار شد حضور یافت و در این نشست  ابراز امیدواری کرد که با توسعه میدان گازی تنگ‌بیجار، تولید روزانه گاز استان تا ۴ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

در چهارمین سفر استانی وزیر نفت به ایلام چه گذشت؟

پیگیری سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری در صنعت نفت استان

وزیر نفت در این نشست درباره سرمایه مورد نیاز برای توسعه میدان‌های نفتی، گفت: به غیر از میدان چنگوله، بالغ بر ۲ میلیارد دلار در بخش توسعه میدان‌های نفتی، چه مشترک و چه غیرمشترک سرمایه‌گذاری خواهد شد که بخشی از این فرآیند آغاز شده است و بخش‌های دیگر هم به‌زودی کلید خواهند خورد.

اوجی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش پایین‌دست، ادامه داد: در همین مسیر، نخستین پارک پلی‌پروپیلن در مجاورت پالایشگاه گاز ایلام احداث خواهد شد، بنابراین در مجموع باید ۴ میلیارد دلار ظرف حداکثر پنج سال آینده در صنعت نفت استان ایلام سرمایه‌گذاری شود. چنین رقمی به‌طور حتم می‌تواند تحولی اساسی در این استان و در بیشتر شهرستان‌های آن ایجاد کند.

او همچنین تأکید کرد: وزارت نفت با بررسی‌های دقیق کارشناسی، تصویب‌خواهی برای توسعه میدان چنگوله و دفاع از توسعه این میدان مشترک در سازمان برنامه و بودجه را در دستور کار قرار می‌دهد.

در چهارمین سفر استانی وزیر نفت به ایلام چه گذشت؟

وزیر نفت در ادامه برنامه سفرش به ایلام به محل پالایشگاه گاز این استان رفت، سپس از طرح در حال اجرای تبدیل پروپیلن به پلی‌پروپیلن و پتروشیمی ایلام بازدید کرد و از تازه‌ترین شرایط فعالیت این مجموعه‌های صنعتی اطلاع یافت.

اوجی در حاشیه این بازدیدها ابراز امیدواری کرد که طرح توسعه فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام طی ۳۰ ماه آینده تکمیل شود و با ساخت پارک پلی‌پروپیلن و دیگر اقدام‌ها، زنجیره‌ای منسجم از بالادست تا پایین‌دست در استان شکل گیرد.

حضور در نشست شورای اداری استان ایلام به ریاست سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری برنامه پایانی این سفر یک‌روزه بود.

وزیر نفت در سخنانی در این نشست اعلام کرد که «ظرفیت تولید نفت خام در استان ایلام بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.» اوجی در این باره اظهار کرد: میدان تنگ بیجار ۶ میلیون مترمکعب ظرفیت برداشت دارد که در طرح توسعه قرار است به ۱۰ میلیون مترمکعب برسد و در کنار آن طرح توسعه پالایشگاه گاز ایلام با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی در حال اجراست.

کد خبر 321569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =