مدیریت بر منابع نفت و گاز حق مردم استان ایلام است

نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی، مدیریت منابع نفت و گاز را حق طبیعی مردم این استان دانستند و بر ایجاد دفتر نفت و گاز مستقل در این استان تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان حوزه انتخابیه استان ایلام، سفر اعضای دولت به‌ویژه جواد اوجی، وزیر نفت به این استان را مثبت ارزیابی کردند و مدیریت بر منابع نفت و گاز و اجرای هرچه بیشتر مسئولیت‌های اجتماعی را حق طبیعی مردم این استان دانستند.

علی‌اکبر بسطامی در این باره گفت: استقرار کامل دفتر نفت و گاز در استان ایلام مطالبه‌ بحق مردم این استان است، همچنین تخصیص اعتبارهای کافی به پتروشیمی هلیلان ایلام می‌تواند زمینه‌ساز کاهش محرومیت این شهرستان شود.

نماینده ایلام در مجلس افزود: مطالبه جدی ما از وزیر نفت، جذب نیروهای بومی در صنایع مرتبط با نفت و گاز در این استان است.

سارا فلاحی نیز بیان کرد: با توجه به اینکه ۹۵ درصد نفت و گاز غرب کشور از استان ایلام تأمین می‌شود ایجاد دفتر نفت و گاز مستقل در این استان ضروری است.

نماینده ایلام در مجلس تصریح کرد: پیشنهاد من این است که کارگروهی مهم‌ترین اولویت‌های استان ایلام را برای دولت جمع‌آوری کند زیرا این استان فاقد زیرساخت‌های مهمی همچون راه‌های ارتباطی، شبکه‌های فاضلاب و شبکه ریلی است که رفع این مشکلات توجه ویژه دولت جدید به استان ایلام را می‌طلبد.

بهزاد علیزاده، رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام نیز گفت: حوزه نفت و گاز این استان با وجود ظرفیت‌های عظیم همچنان مستقل نشده است که باید در این زمینه دولت وارد عمل شود.

وی افزود: استان ایلام نیازمند نگاه راهبردی و برنامه‌محور دولت برای رفع مشکلات است. دولت می‌تواند در این راه کمک شایانی به مردم استان کند.

کد خبر 321636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =