بیش از ۱۱۶ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در گیلان اجرا شد

شرکت گاز استان گیلان در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ توانست بیش از ۱۱۶ کیلومتر عملیات شبکه‌گذاری گاز را برای گازرسانی به روستاها و حفره‌های خالی شهرها اجرا کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درباره توسعه شبکه گاز این استان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۱۱۶ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی در گیلان اجرا شده که از این مقدار، ۸۱ درصد متعلق به مناطق روستایی و سخت‌گذر است.

وی افزود: با اجرای این عملیات، مجموع طول خطوط و شبکه گازرسانی‌شده در استان گیلان به بیش از ۲۱ هزار و ۴۵۰ کیلومتر رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین از نصب بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ انشعاب جدید گاز در نیمه اول سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال حدود پنج درصد افزایش یافته است.

اکبر با بیان اینکه مجموع انشعاب‌های گاز در گیلان به بیش از ۶۱۳ هزار مورد رسیده است، ادامه داد: نصب انشعاب‌ها در روستاها مانند حفرات خالی شهرها با شتاب در حال اجراست و بیش از ۶۷ درصد علمک‌های نصب‌شده در نیمه نخست امسال به بخش روستایی تعلق داشته است. 

وی با اشاره به بهره‌مندی بیش از ۹۸ درصد خانوارهای شهری و روستایی گیلان از گاز طبیعی گفت: با وجود نزدیک شدن به تکمیل عملیات گازرسانی در گیلان، شرکت گاز برای بهره‌مندی مناطق باقی‌مانده استان از گاز طبیعی، تلاش مستمر و جدی در دستور کار دارد.

کد خبر 321842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =