برنامه تولید نفت و گاز غرب در نیمه نخست امسال محقق شد

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، از تحقق بیش از ۱۰۰ در صدی برنامه تولید نفت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رامین حاتمی در نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های این شرکت در غرب کشور گفت: در ۶ ماه نخست امسال با بهره‌برداری بهینه از چاه‌های موجود و تعمیر و حفاری ۶ حلقه چاه و با تلاش همکاران در ستاد و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب، فعالیت‌های تولیدی در حال پیگیری است و اکنون تولید در بخش نفت حدود ۱۱۰ درصد و گاز ۹۳ درصد محقق شده که عمده کاهش تکلیفی گاز به‌دلیل تغییر در برنامه مبادی دریافت گاز بوده است.

وی افزود: با انجام ۵۴ هزار نفرساعت کار تعمیرات اساسی در تأسیسات تولید نفت و گاز، همچنین تلاش مسئولانه متخصصان و کارکنان ستاد و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب، تولید مطمئنی از میدان‌ها به‌ویژه میدان‌های مشترک غرب کشور را شاهد بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران پیرامون میزان تولید نفت از میدان‌های مشترک در حوزه عملیاتی نفت و گاز غرب اظهار کرد: در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ از مجموع نفت تولیدی، ۴۵ درصد به برداشت از میدان‌های مشترک اختصاص یافته که نشان‌دهنده تولید بی‌وقفه در این میدان‌هاست.

حاتمی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده در مسیر راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز دهلران اظهار کرد: این ایستگاه با هدف تأمین بخشی از خوراک پایدار کارخانه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ برنامه‌ریزی شده که تاکنون پیشرفت ۱۲ درصدی داشته است و پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

وی به پروژه‌های مطالعاتی و توسعه‌ای میدان‌های غرب نیز اشاره کرد و گفت: پروژه‌های مطالعات مخازن میدان‌های تنگ‌بیجار، دهلران، نفت‌شهر، سمند تکمیل و عملیات اجرایی طرح توسعه میدان‌های سومار، سامان، دلاوران برای تأمین خوراک تأسیسات نفت‌شهر با مجموع دبی ۱۰ هزار بشکه در روز آغاز شده است.

در این نشست که مدیرعامل و مدیران ستادی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران حضور داشتند، مدیرعامل و مدیریت فنی و عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب درباره عملکرد دیگر بخش‌ها و چالش و تنگناهای موجود توضیحاتی ارائه دادند.

کد خبر 322456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =