برنامه‌ریزی برای توسعه گازرسانی در شهرستان قیر و کارزین

فرماندار شهرستان قیر و کارزین گفت: توسعه گازرسانی به دو دهستان پرجمعیت این شهرستان نیازمند همراهی و دریافت مجوز از سوی وزارت نفت است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان فارس، علی‌محمد کریمی  امروز (پنجشنبه، ۲۲ مهرماه) در نشست شورای اداری شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین اظهار کرد: در مجموع ۲۴ روستای این شهرستان فاقد گاز است که با توجه به افزایش سرانه گازرسانی تاکنون به شبکه گاز متصل نشده‌اند.

وی با اشاره به وجود پنج حوزه گازی در این شهرستان اظهار کرد: این میدان‌ها ظرفیت برداشت روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز را دارند.

فرماندار شهرستان قیر و کارزین افزود: توسعه این میدان‌ها با توجه به وجود پالایشگاه، دسترسی به زیرساخت‌های ارتباطی، جاده‌ای و بندری می‌تواند منشأ خیر و برکت برای منطقه شود.

کریمی تأکید کرد: منابع گازی این منطقه می‌تواند در توسعه صنایع و واحدهای تولیدی و سرانجام اشتغال‌زایی شهرستان تأثیری بسزا داشته باشد.

در این نشست دستور گازرسانی به روستاهای یادشده به مدیرعامل شرکت گاز استان فارس صادر شد.

 براین اساس در قالب اجرای مرحله دوم گازرسانی به شهر دهرم، گازرسانی به این روستاها اجرایی می‌شود.

شهرستان قیر و کارزین، از شهرستان‌های استان فارس با مرکزیت شهر قیر است، این شهرستان با شهرستان‌های فیروزآباد در شمال، جهرم در شرق، خنج در جنوب و فراشبند در غرب استان فارس هم‌مرز است.

کد خبر 322492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =