استقبال رئیسی از رویکرد وزارت نفت در زمینه مسئولیت اجتماعی/ دعوت از سرمایه‌گذاران ایرانی برای مشارکت در طرح‌های پتروشیمی فارس

رئیس‌جمهوری ضمن مثبت ارزیابی کردن رویه وزارت نفت در تخصیص اعتبار به طرح‌های مسئولیت اجتماعی، از سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور برای مشارکت در پروژه‌های صنعت پتروشیمی استان فارس و تکمیل زنجیره ارزش دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه (۲۲ مهرماه) در حاشیه سفر استانی خود به استان فارس در شورای اداری این استان گفت: استان فارس ظرفیت بسیار مناسب و تضمین‌شده‌ای برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع پایین‌دست پتروشیمی و کشاورزی دارد و من از همه سرمایه‌گذاران به‌ویژه شیرازی‌های مقیم خارج از کشور دعوت می‌کنم این استان را به‌عنوان استانی پرظرفیت برای سرمایه‌گذاری در نظر گیرند.

وی گزارش جواد اوجی، وزیر نفت درباره اعتبارات تخصیص‌یافته از سوی وزارت نفت به پروژه‌های مسئولیت اجتماعی را مناسب ارزیابی کرد و افزود: بخشی از درآمد حاصل از منابع نفت و گاز در هر استان باید صرف آبادانی و رفاه همان منطقه شود و نمی‌توانیم بگوییم جایی که مخازن خوبی دارد، درآمد آن صرف آن مناطق نشود.

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: در بحث گردشگری نیز همچون صنایع نفت، گاز و پتروشیمی باید بخشی از درآمد صرف آبادانی مناطق محروم و روستاهای اطراف همان منطقه شود.

رئیسی تصریح کرد: ان‌شاءالله در استان فارس نیز با افزایش درآمد حاصل از گردشگری، بخشی از این درآمد در روستاهای اطراف صرف مشکلات و آبادانی شود.

کد خبر 322511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =