تکمیل فاز ۲ پالایشگاه فراشبند تولید میعانات گازی را افزایش می‌دهد

فرماندار فراشبند اعلام کرد که اجرای فاز دوم پالایشگاه گاز فراشبند، زمینه‌ساز افزایش تولید روزانه ۷ هزار بشکه‌ای میعانات گازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانابه استان فارس، صادق فروغی امروز (پنجشنبه، ۲۲ مهرماه) در نشست شورای اداری شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، گفت: توسعه پالایشگاه گاز فراشبند در قالب مرحله دوم افزون بر افزایش تولید محصولات، به‌طور مستقیم برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه میعانات گازی می‌تواند به‌عنوان خوراک پالایشگاه برای تولید فرآورده‌های نفتی استفاده شود، افزود: در صورت تکمیل و بهره‌برداری از فاز دوم پالایشگاه گاز فراشبند، با مشارکت بخش خصوصی امکان ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه برای تولید فرآورده‌های نفتی وجود دارد.

فرماندار فراشبند ادامه داد: بخش خصوصی برای تبدیل ۵ هزار بشکه میعانات گازی به بنزین اعلام آمادگی کرده است.

فروغی در ادامه با اشاره به توسعه گازرسانی در شهرستان‌ فراشبند گفت: گازرسانی به چند منطقه این شهرستان به‌دلیل سرانه بالا (۵۰ میلیون تومان برای هر علمک) انجام نشده است.

وی اظهار کرد: برای ساخت پل در روستاهایی که در معرض سیل قرار دارند نیازمند لوله هستیم که در صورت وجود لوله‌های اسقاطی، مساعدت لازم از سوی وزارت نفت در این زمینه انجام شود.

غلامعباس حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس هم در این نشست اعلام کرد: گازرسانی به روستاهای فاقد گاز یادشده همان‌طور که اشاره شد به‌دلیل سرانه بالا اجرایی نشده است.

وی گفت: دو جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) در حال دریافت مجوز در مسیر خط لوله این مناطق هستند که در صورت نهایی شدن ساخت، سرانه کاهش می‌یابد و امکان گازرسانی وجود دارد.

کد خبر 322496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =