فارس؛ ایستگاه هفتم سفرهای کاری و استانی وزیر نفت

فارس هفتمین مقصد سفر کاری و استانی وزیر نفت بود، وی در این سفر از اختصاص ۴.۵ میلیارد دلار سرمایه به توسعه بخش بالادست گاز این استان و تخصیص اعتبار ۱۱۵۰ میلیارد تومانی نفت به طرح‌های مسئولیت اجتماعی خبر داد.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت به همراه سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و شماری از اعضای هیئت دولت صبح روز پنجشنبه (۲۲ مهرماه) وارد استان فارس شد. بازدید از پالایشگاه گازی فراشبند، ادای احترام به شهدای گمنام شهرستان فیروزآباد، حضور در نشست‌ شورای اداری فراشبند، فیروزآباد، قیر و کارزین و ملاقات با مردم این شهرستان‌ها از برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر نفت به استان فارس بود.

فارس، ایستگاه هفتم سفرهای کاری و استانی وزیر نفت

بازدید وزیر نفت از پالایشگاه گازی فراشبند

پالایشگاه گازی فراشبند در جنب میدان گازی دالان واقع شده است و گاز تولیدی از میدان‌های گازی آغار و دالان برای فرآورش به این پالایشگاه ارسال می‌شود. جواد اوجی، وزیر نفت طی بازدید از پالایشگاه گازی فراشبند و حضور در جمع مدیران این پالایشگاه از نزدیک در جریان روند عملیات این پالایشگاه قرار گرفت.

وی در حاشیه بازدید از این پالایشگاه گفت: استان فارس پس از استان بوشهر دومین دارنده ذخایر گازی کشور به‌شمار می‌آید و ظرفیت تولید روزانه گاز در این استان ۱۱۴ میلیون مترمکعب است. با فشارافزایی و توسعه میدان‌های گازی از ظرفیت خالی پالایشگاه‌های گاز کشور استفاده می‌کنیم و با توسعه میدان‌های گازی، روزانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز استان فارس اضافه می‌شود.

فارس، ایستگاه هفتم سفرهای کاری و استانی وزیر نفت

اختصاص ۴.۵ میلیارد دلار سرمایه‌ برای بخش بالادست گاز در استان فارس

وزیر نفت در این بازدید از سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری دولت سیزدهم برای فشارافزایی میدان‌های گازی کنونی و توسعه میدان‌های گازی جدید در استان فارس، افزایش ۱۱۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز در این استان، تخصیص اعتبار ۱۱۵۰ میلیارد تومانی نفت به طرح‌های رفاهی و اتصال ۱۰۰ روستا و ۴۶۰ واحد صنعتی فارس به شبکه گاز تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: وزارت نفت برنامه دارد با سرمایه‌گذاری در بخش بالادست گاز شامل طرح توسعه فاز ۱۱ میدان گازی مشترک پارس جنوبی، میدان‌های آغار و دالان، شانول، تابناک، هما و وراوی، فشارافزایی و توسعه میدان‌های گازی جدید، از ظرفیت خالی روزانه ۱۴۰ میلیون مترمکعبی پالایشگاه‌های گازی به‌ویژه در استان‌های فارس و بوشهر استفاده کند.

اوجی تأکید کرد: اعتقاد ما بر این است که متناسب با توسعه میدان‌ها و ذخایر گازی و نفتی، مردم نیز باید از مواهب طرح‌های صنعتی همجوار خود بهره‌مند شوند، بنابراین در این سفر وزارت نفت ۱۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است.

در جریان این دیدار ابوالحسن محمدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گزارشی را درباره وضع میدان‌های استان فارس، شرایط پروژه‌های این شرکت و نیازها و چالش‌های این صنعت ارائه کرد.

اوجی در جمع کارکنان پالایشگاه گازی فراشبند

وزیر نفت همچون دیدارهای گذشته با حضور در میان کارکنان صنعت نفت و گوش فرادادن به درددل‌ها و مشکلات آنان، موجی از دلگرمی در میان کارکنان ایجاد و از نزدیک از زحمات این قشر متخصص، تلاشگر و زحمتکش قدردانی و تأکید کرد که با اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده معیشت کارکنان ارکان ثالث بهبود می‌یابد.

فارس، ایستگاه هفتم سفرهای کاری و استانی وزیر نفت

قول وزیر نفت برای پیگیری مشکلات رانندگان شرکت زاگرس جنوبی

وزیر نفت با حضور در جمع رانندگان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز  زاگرس جنوبی از نزدیک در جریان مشکلات این کارکنان قرار گرفت و برای پیگیری آنها قول مساعد داد. وی همچنین با تاکید بر اینکه دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، اولویت مهم وزارت نفت هستند، گفت: برای بررسی وضع کارکنان پیمانکار، به عسلویه و جم گروه کارشناسی اعزام کرده‌ام. 

اوجی پس از این بازدید از تونل هفت قطعه ۳ بزرگراه فیروزآباد - کوار بازدید کرد. وی در این بازدید از نزدیک در جریان جزئیات این پروژه به‌عنوان یکی از پروژه‌های مسئولیت اجتماعی صنعت نفت قرار گرفت.

ادای احترام وزیر نفت به شهدای گمنام شهرستان فیروزآباد

وزیر نفت در هفتمین سفر کاری و استانی خود نیز همچون سفرهای گذشته با حضور در گلزار شهدای گمنام شهرستان فیروزآباد به مقام والای شهدای هشت سال جنگ تحمیلی ادای احترام کرد.

فارس، ایستگاه هفتم سفرهای کاری و استانی وزیر نفت

حضور در نشست شورای اداری شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین

وزیر نفت پس از حضور در گلزار شهدای گمنام در نشست شورای اداری شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین حضور یافت و از نزدیک شنونده مشکلات و مباحث و چالش‌های مسئولان و مدیران این شهرستان‌ها بود. اوجی در این نشست ابراز امیدواری کرد با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در فارس، این استان شاهد رشد و توسعه در همه بخش‌ها باشد. وی همچنین تصریح کرد که با تخصیص اعتباری بی‌سابقه به طرح‌های مسئولیت اجتماعی این استان از سوی وزارت نفت، شاهد روندی رو به رشد در اجرای پروژه‌های عمرانی، رفاهی و فرهنگی خواهیم بود.

وی در این نشست از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح جاده عسلویه - جم، اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۲۵۰ پروژه رفاهی، گازرسانی به همه روستاهای استان فارس تا نیمه دوم سال ۱۴۰۱ و آمادگی وزارت نفت برای تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تازه تأسیس خبر داد.

فارس، ایستگاه هفتم سفرهای کاری و استانی وزیر نفت

حسین آرگیو، فرماندار فیروزآباد در این نشست ضمن ابراز قدردانی از صنعت نفت برای تحقق سیاست‌های مسئولیت اجتماعی در این استان گفت: وزارت نفت برای ۲ هزار نفر در شرکت‌ها و طرح‌های تحت مدیریتش در این منطقه اشتغال ایجاد کرده و اقدام‌های قابل توجه وزارت نفت در این استان، سبب ایجاد اعتماد اجتماعی و رضایت‌مندی کارکنان شده است.

علی‌محمد کریمی، فرماندار شهرستان قیر و کارزین نیز در این نشست تأکید کرد: توسعه گازرسانی به دو دهستان پرجمعیت این شهرستان نیازمند همراهی و دریافت مجوز از سوی وزارت نفت است.

وزیر نفت پس از برگزاری این نشست طولانی به خبرنگاران گفت: وزارت نفت فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه گاز فراشبند را دنبال می‌کند و ظرفیت تولید روزانه میدان گازی آغار نیز ۲۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

اوجی همچنین بر توسعه میدان‌های گازی استان فارس به‌عنوان یکی از اولویت‌های وزارت نفت تأکید کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها به‌زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

دیدار مردمی وزیر نفت با مردم شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین

وی در پایان سفر یک‌روزه خود به شهرستان‌های فراشبند و فیروزآباد طی دیداری چهره به چهره در جریان مشکلات مردم شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین و کمبودهای این مناطق قرار گرفت.

فارس، ایستگاه هفتم سفرهای کاری و استانی وزیر نفت

شرکت در نشست شورای اداری استان فارس

حضور در نشست شورای اداری استان فارس به ریاست رئیس‌جمهوری برنامه پایانی این سفر یک‌روزه بود.

کد خبر 322498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =