مردم باید صنعت نفت را بخشی از تار و پود زندگی خود بدانند

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی روابط عمومی‌های صنعت نفت ایجاد حس پیوند بین مردم و این صنعت است تا مردم نفت را بخشی از تار و پود زندگی خود بدانند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، علی فروزنده امروز (دوشنبه، ۲۶ مهرماه) از طریق ویدیوکنفرانس در نشست هم‌اندیشی رؤسای روابط عمومی ستاد و مناطق عملیات انتقال گاز ایران در تأسیسات تقویت فشار و مرکز بهره‌برداری رشت حضور یافت و با اشاره به دو وظیفه عمده و اساسی روابط عمومی صنعت نفت، گفت: وظیفه اصلی روابط عمومی‌های صنعت نفت این است که تصویر این صنعت را در خارج از آن و میان مردم اصلاح کنند.

وی افزود: تصویر خاصی از صنعت نفت در جامعه شکل گرفته که غیرواقعی و غیرمنصفانه است. یکی از وظایف اصلی ما این است تا زحمات همکاران، تلاشهایی که برای تولید و توزیع انرژی انجام می‌شود و سرمایه‌گذاری کلانی را که در حال انجام است به‌درستی نشان دهیم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با بیان اینکه باید حس پیوند بین صنعت نفت و مردم ایجاد شود، ادامه داد: مردم نباید در مناطق عملیاتی و شهرها و مناطق دیگر کشور حس جدایی با صنعت نفت داشته باشند. مردم باید حس کنند که نفت بخشی از تار و پود زندگی آنها در منطقه است و این صنعت را بخشی از خود بدانند و این وظیفه سنگین به‌عهده روابط عمومی‌های وزارت نفت است.

فروزنده همچنین با تأکید بر اینکه روابط عمومی ستاد و همه شرکت‌ها و زیرمجموعه‌های عملیاتی همه با هم یک ید واحد هستند، بیان کرد: ما باید به‌صورت یک دست واحد عمل و با همه خلاقیت‌ها، تلاش‌ها، کار جمعی و گروهی هدفی واحد و هم‌افزایی حداکثری را دنبال کنیم.

وی با اشاره به وظیفه دیگر روابط‌ عمومی‌های صنعت نفت افزود: باید تصویر صنعت نفت را بین همکاران خود اصلاح کنیم و حس اعتمادبه‌نفس، مفید و موثر بودن را به آنان برگردانیم؛ این موضوع را یک وظیفه سازمانی اصلی در نظر بگیریم و با همه وجود برای آن تلاش کنیم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به شرایط شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی مانند کمبود منابع اشاره کرد و گفت: این هنر ماست که در این شرایط دشوار راه‌حل پیدا کنیم. وقتی در شرایط دشوار کرونایی و کمبود منابع قرار داریم و راه‌حل پیدا کردیم آن زمان می‌توانیم بگوییم در روابط عمومی به‌عنوان هنر هشتم راهکاری ارائه دادیم که درخور شأن صنعت نفت به‌عنوان صنعت نخست کشور است؛ افتخار ما این است که در شرایط دشوار کارهای سخت و مهم انجام می‌دهیم.

فروزنده برگرداندن روحیه به همکاران صنعت نفت و اعتمادبه‌نفس کاری و حس مفید و موثر بودن در زندگی اجتماعی مردم را مأموریت اصلی روابط عمومی‌های صنعت نفت در سال‌های پیش رو برشمرد و یادآور شد: واکسیناسیون سراسری در کشور شتاب گرفته و همسو با آن، محدودیت‌های کرونایی هم کاهش می‌یابد و فرصت عمل برای ما بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم، تصریح کرد: پیش از اینکه اتفاق‌ها به سراغ ما بیایند ما باید به پیشواز تحولات برویم و برای آنها برنامه داشته باشیم، برنامه‌ها را مطرح کنیم. هر برنامه کوچکی در هر نقطه‌ای از کشور اجرا شود اگر برنامه‌ای سازنده، واجد خلاقیت و ارزش‌های سازمانی باشد، قابلیت این را دارد که به‌سرعت فراگیر شود تا بتوانیم در کل کشور آن را تعمیم دهیم و اجرا کنیم، بنابراین تصور نکنیم که یک کار کوچک در همان سطح کوچک باقی می‌ماند، به‌طور حتم تلاش کنیم تا یک کار جمعی را با تکیه بر خلاقیت‌های همکاران در صنعت نفت به‌ویژه واحد روابط عمومی دنبال کنیم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث مهم مصرف انرژی، اظهار کرد: همکاران ما تلاش فراوانی برای تولید انرژی دارند تا سرانجام به دست مردم، صنایع و نیروگاه‌ها برسد. هزینه و سرمایه‌گذاری بسیار زیادی صرف می‌کنیم تا این انرژی را به مبادی مصرف برسانیم و از طرفی ارزش انرژی به‌درستی درک نمی‌شود و ارزش‌گذاری آن با قیمت‌های واقعی اتفاق نمی‌افتد و شیوه مصرف هم منطقی نیست.

فروزنده با بیان اینکه برنامه‌های تبلیغی و فرهنگ‌سازی زیادی در زمینه مصرف داریم، تأکید کرد: با توجه به زحمات فراوان همکاران با یک قطعی گاز همه تلاش‌ها زیر سؤال می‌رود، بنابراین باید با همه وجود تلاش کنیم و اجازه ندهیم این زحمات همکاران در بخش‌های مختلف زیر سؤال برود. یکی از مهم‌ترین راه‌ها این است که در بحث فرهنگ‌سازی به‌طور فعال عمل کنیم، از همه ظرفیت‌ها بهره ببریم و از خلاقیت در این زمینه استفاده کنیم تا این زحمت عظیم صنعت نفت با افزایش مصرف بی‌رویه به هدر نرود.

وی در پایان روابط عمومی‌ها را جدی‌ترین بخش در ارتباط با مردم و همکاران دانست و گفت: روابط عمومی‌ها همواره جزو مسئولیت‌پذیرترین بخش‌های صنعت نفت هستند و امیدوارم در کنار هم بتوانیم این حرکت جمعی را پیش ببریم و به سرمنزل مقصود برسیم.

بر اساس این گزارش، نشست هم‌اندیشی دو روزه رؤسای روابط عمومی‌های ستاد و مناطق عملیات انتقال گاز ایران به میزبانی منطقه ۹ عملیات انتقال گاز در تأسیسات و مرکز بهره‌برداری رشت در حال برگزاری است.

کد خبر 322705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =